עובדי "מעריב": "לא קיבלנו שום הבהרות לגבי מצבנו העתידי"

ביום שני יושבת עיתון "מעריב" ■ אי.די.בי: "כל תמורה שתתקבל מהעסקה תלך לקופת העיתון" ■ בית המשפט אסר על הבנקים לקזז חובות של "מעריב"

אי שביעות-רצון בקרב עובדי "מעריב" לאחר הפגישה אמש (ה') בין נציגי העיתון לבין המו"ל החדש, שלמה בן-צבי. לדברי העובדים, "לא קיבלנו שום הבטחות או הבהרות לגבי מצבנו העתידי, ככה שמבחינתו לא היו כל תוצאות אתמול".

ביום שני יושבת עיתון "מעריב". במקום זאת יקיימו העובדים בתוך בית "מעריב" דיונים והסברים ויקבלו ייעוץ פנסיוני ומשפטי.

במקביל, בעיתון "הארץ" ישביתו את העיתון ביום ראשון הקרוב בין 18:00 ל-20:00 - פרק זמן קריטי מבחינת הוצאת העיתונים. זאת כחלק מהסלמת המאבק שלהם נגד תוכנית ה"ייעול" של ההנהלה לפטר כרבע מהעובדים.

בעוד שעובדי "מעריב" נערכים להפגנות מחאה מול בתיהם של יו"ר אי.די.בי, נוחי דנקנר, ובעלי "מעריב" לשעבר, עופר נמרודי, הוציא היום (ו') הדובר של אי.די.בי, רני רהב, הודעה בה נכתבו שוב ההתחייבויות שנשמעו בימים האחרונים מצד דנקנר.

"דסק"ש וקבוצת אי.די.בי לא יקבלו אף לא אגורה מעסקת מכירת 'מעריב' לאיש העסקים שלמה בן-צבי. כל תמורה שתתקבל מעסקה זו תלך לקופת העיתון, כלומר לשמירת זכויות העובדים ולהחזר חובות, והוא הדין לגבי התמורה מעסקה נוספת למכירת בית הדפוס של העיתון בעיר בת-ים", כך נמסר.

"יו"ר אי.די.בי, נוחי דנקנר, נאבק בחודשים האחרונים להצלת העיתון ולשמירת זכויות העובדים, כאשר שתי מטרות-על עומדות לנגד עיניו: האחת - לשמור על מקור פרנסתם של כמה שיותר עובדי 'מעריב' ועל מלוא זכויותיהם; והשנייה - לעשות הכול כדי שהעיתון לא ייסגר", נמסר עוד.

"דנקנר נפגש ביוזמתו עם נציגי העובדים ב'מעריב' ועם ראשי ההסתדרות, והצהיר כי הוא מחויב כל-כולו להבטחת זכויותיהם של העובדים. 'אם עסקת בן-צבי תתממש', אמר, 'אז יהיה עיתון שימשיך למלא תפקיד חשוב לדמוקרטיה בישראל, והוא יעסיק חלק משמעותי מהעובדים, וגם יהיה יותר כסף בקופה לשמירת זכויות העובדים. אני מאמין שיחד עם העסקה למכירת בית הדפוס, יהיה פתרון לכספי העובדים. אבל אם אחרי שתי העסקאות הללו עדיין יישאר פער בכספים שמגיעים לעובדים - אני אמליץ לדירקטוריון דסק"ש להעביר לעובדי 'מעריב' את החלק היחסי שלנו, ואני מקווה ששותפנו ב'מעריב' יתרום גם הוא את חלקו'".

בית המשפט אסר על הבנקים לקזז חובות של "מעריב

בתוך כך, שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב ורדה אלשיך הוציאה צו, לפיו הבנקים לא יוכלו לקזז מחשבונות "מעריב" כספים שמגיעים להם מהקבוצה.

השופטת ציינה כי "אם לא ינתן סעד זמני במעמד צד אחד, ייתכן כי הדבר עלול לסכל מראש את ניסיונות ההבראה של עיתון 'מעריב', זאת כאשר אין עסקינן בחברת החזקות או אישיות משפטית גרידא, אלא בכלי תקשורת משמעותי המעסיק עובדים רבים מאוד.

"זאת ועוד, בלא להכריע בדבר, ייתכן כי קיים טעם לפגם בכך כי בנקים מזדרזים לבצע סעד עצמי דרסטי, כאשר ידוע להם כי בקשת הקפאת הליכים תלויה ועומדת. אי לכך, אני מוצאת לנכון ליתן צו האוסר על הנושים המובטחים לבצע כל סעד עצמי שהוא לרבות קיזוז, וזאת החל מהיום, מועד הגשת הבקשה להקפאת הליכים".