עיני: "דנקנר הבטיח להעביר את הכסף שמגיע לעובדי 'מעריב'"

יו"ר ההסתדרות לגל"צ: "כ-2,000 איש מפוטרים, ולא שומעים אף אחד מהממשלה. זה מוזר" ■ "אם לקחו את חלקו של העובד במשכורת, זו בוודאי עבירה פלילית"

עופר עיני, יו"ר ההסתדרות, התראיין הבוקר (א') לתוכניתו של רזי ברקאי בגלי צה"ל ודיבר בעיקר על מצבו העגום של "מעריב". עיני אמר כי "כרגע יש בעיה עם חלק מהכסף שמגיע לעובדים אם יפוטרו, נצטרך לדרוש אותו מנוחי דנקנר ומעופר נמרודי, וברגע שנשיג את הסכום החסר, נדרוש לשלם אותו לעובדים".

- יש כאן עבירה פלילית?

"יכול להיות. אני לא מומחה למשפט, אבל אם לקחו את חלקו של העובד במשכורת, זו בוודאי עבירה פלילית".

- על איזה סכום מדובר?

"לפי הבנתנו מדובר בסכום של עשרות מיליוני שקלים. דנקנר הבטיח להעביר את חלקו, כ-70%, לכאורה, כי עדיין מדובר רק באמירה של דנקנר. עופר נמרודי גם צריך להעביר את חלקו. כרגע אלה רק אמירות באוויר, ואנחנו נוודא שהכסף יגיע".

- ומה יהיה בשלב ב'?

"יש כאן תהליך ארוך. נצטרך לבדוק גם מול שלמה בן-צבי מה אפשר וצריך לעשות כדי לדאוג לזכויות העובדים. צריך לדעת שבן-צבי לא חתם מול העובדים אלא רק מול דנקנר. אני דורש שבן-צבי יישב איתנו ועם העובדים ויסדיר את כל הזכויות שלהם".

- נראה לי שיש כאן סוג של תפילת אשכבה.

"בואו נקרא לילד בשמו. כ-2,000 איש מפוטרים כאן. לא שומעים אף אחד מהממשלה, וזה מוזר בעיניי".

- אתה מעורב גם בפניציה?

"אני מעורב מאוד גם בעניין הזה. תהיה פגישה השבוע במטרה להגיע לפתרון. אני מקווה שנצליח ולא רוצה לחשוב את סגירה של מפעל מפואר כזה".

- מדברים איתך על התקציב.

"דיבורים יש כל הזמן. אני לא מתכוון לתת שקל אחד מכספי העובדים לממשלה. ההערכה שלי היא שיש סיכוי גבוה לבחירות בתחילת 2013".