קרן כרמל השקיעה 3 מיליון דולר בחברת תשתיות מחשוב ארגוניות

לאחר תקופה ארוכה יחסית של פעילות מגיעה חברת הסטארט-אפ סאמאנג' לסבב הגיוס הראשון ■ הגיוס יאפשר את חיזוק מערך השיווק והמכירות, התרחבות גלובלית והמשך פיתוח המוצר

לאחר תקופה ארוכה יחסית של פעילות מגיעה חברת הסטארט-אפ סאמאנג' (SAManage), שמפתחת טכנולוגיה לניהול תשתיות מחשוב ארגוניות, לסבב הגיוס הראשון. החברה גייסה כ-3 מיליון דולר מקרן ההון סיכון כרמל. עד כה ההשקעה הידועה שקיבלה הייתה בגובה של כ-2.3 מיליון שקל בעקבות הפעילות בחממת קסניה.

סאמאנג' הוקמה ב-2007, על-ידי דורון גורדון, המנכ"ל, והחלה לפעול במסגרת קסניה. גורדון, כמו מספר חברי הנהלה אחרים בחברה, עבר בקריירה בתפקיד ניהולי בספקית פתרונות ניהול תשתיות המחשוב הארגוניות, BMC. חבר הדירקטוריון היחיד הידוע עד כה בסאמאנג' הוא דן ברנע, לשעבר סגן נשיא בכיר לאסטרטגיה ב-BMC שהשתלב בה לאחר רכישת המימד החדיש הישראלית ב-1999. ייתכן שברנע הוא אחד המשקיעים בסאמאנג'.

החברה מפתחת פתרונות לתפעול יעיל וחסכוני של התוכנה בארגונים (IT Assets Management), באמצעות ניטור רישיונות תוכנה, חוזי מחשוב ואבטחה על-ידי תוכנה שמסופקת כשירות מחוות שרתים מרוחקות (SaaS). על-פי הודעת סאמאנג', הגיוס יאפשר את חיזוק מערך השיווק והמכירות, התרחבות גלובלית והמשך פיתוח המוצר. בעקבות הגיוס, מצטרף לדירקטוריון החברה רונן ניר, שותף בקרן כרמל.

חממת קסניה לא הצטרפה לסבב הגיוס הנוכחי ולכן אחזקתה דוללה ל-12.5% מהחברה. על-פי הדוח האחרון של קסניה לרבעון השני של 2012, שוויה של סאמאנג' הוערך בכ-12 מיליון שקל, מה שמעמיד את השווי לאחר הכסף בגיוס על כ-24 מיליון שקל, ואת אחזקותיה של כרמל על כ-50% מהחברה.

שת"פים לפלייקסט עם סיסקו ו-Nvidia

בתוך כך, דיווחה היום קסניה על השקעה נוספת שקיבלה אחת מחברות הפורטפוליו שלה - פלייקסט. גם הפעם מדובר בסדר גודל של כ-3 מיליון דולר (12 מיליון שקל), כחלק מסבב הגיוס השני של החברה, שיצטרפו לכ-9 מיליון הדולר שגייסה החברה עד כה.

את הכספים מספקים המשקיעים הקיימים בחברה, בתוכם קרן JVP וחממת קסניה (12%), שתעביר כ-1.8 מיליון שקל בהלוואה המירה לחברה. שוויה של פלייקסט, כפי שעולה מדוחות קסניה לרבעון השני הוא כ-12 מיליון דולר.

פלייקסט, הוקמה ב-2007 ומפתחת שרת וידאו שמאפשר לספקיות הכבלים והטלפוניה לספק משחקי מחשב על גבי התשתיות שלהן וללא רכישת קונסולה. לצד הסכמי ההשקעה, הודיעה קסניה היום על הרחבת שיתופי הפעולה של החברה לחברות נוספות בהן סיסקו ו-Nvidia, מתוך כוונה להטמיע את הטכנולוגיה של החברה בתוך הממירים שמסופקים למשתמשי הכבלים.