הישג ישראלי: "הומלנד" המבוססת על "חטופים" זכתה בפרס האמי

גידי רף, יוצר ובמאי "חטופים" ומפיק אחראי של "הומלנד": "אני מאד גאה בהישג ושמח ש'חטופים' הגיעה לכאלה שיאים, כבשה את העולם והפכה ל'הומלנד'"

סדרת הטלוויזיה "הומלנד", המבוססת על הפורמט הישראלי "חטופים" של קשת, זכתה בפרס הדרמה הטובה ביותר בטקס האמי היוקרתי שנערך הלילה בלוס אנג'לס. מנכ"ל קשת, אבי ניר, וסמנכ"ל התוכן של הזכיינית, רן תלם, שהם מפיקים שותפים של הסדרה, עלו לקבל את הפרס על הבמה בהוליווד.

גידי רף, התסריטאי שפיתח את "חטופים" והיה שותף לכתיבת "הומלנד", זכה בפרס הכתיבה יחד עם הכותבים האמריקאים הבכירים הווארד גורדון ואלכס גנזה. גם שחקניה הראשיים של הסדרה, קלייר דיינס ודמיאן לואיס, קטפו פרסי אמי.

"אפתח ואומר יש יש יש יש יש! ואמשיך ואומר יש!", אמר הבוקר (ב') מנכ"ל קשת אבי ניר, "וגם - שאי-אפשר לחשוב על סיום טוב יותר למסע מחוף לחוף, שהחל בחופי הים התיכון עם הסיפור הכי ישראלי שניתן להעלות על הדעת שגידי רף רצה לספר, שהפך לסדרה בזכות כל אנשי קשת וההפקה, ושהוכרז הערב בהוליווד, בחוף בצדו השני של העולם, כסדרה הטובה בעולם. נקווה שעוד יהיו לטלוויזיה הישראלית חופים רבים כאלה".

גידי רף, יוצר ובמאי "חטופים" והמפיק האחראי של "הומלנד", מסר: "אני מאוד גאה בהישג ושמח ש'חטופים' הישראלית הגיעה לכאלה שיאים וכבשה את העולם והתפתחה והפכה ל'הומלנד'. אני גאה בעבודה של כולם ושל קשת, ואני מחכה בטירוף לעונה השנייה של 'חטופים' באוקטובר ושל 'הומלנד'".

זוהי זכייה ראשונה אי-פעם בפרס הדרמה הטובה ביותר לרשת הכבלים Showtime, לאחר שהסדרה גברה על הסדרות "מד מן", "משחקי הכס", "אימפריית הפשע", "שובר שורו"ת ו"אחוזת דאונטון".

קשת ורף מכרו את "חטופים" לאולפני FOX בתחילת 2011. במקביל לכתיבת העונה השנייה בארץ, היה רף שותף לכתיבת הגרסה האמריקאית יחד עם גורדון וגנזה. בינואר האחרון קטפה "הומלנד" גם את פרס גלובוס הזהב לסדרת הדרמה הטובה ביותר.

הסדרה "הומלנד" משודרת בישראל בחברת הלוויין yes, ובקרוב תשודר שם עונתה השנייה. מנקודת מבט ישראלית, yes היא הזוכה הגדולה של טקס האמי, לאחר שמרבית הפרסים הלכו לסדרות שמשודרות רק למנויי החברה, ובראשן "משפחה מודרנית", שזכתה בפרס הקומדיה ובשני פרסי משחק; והסרט "חוקי המשחק", על הסיפור מאחורי גיוסה של שרה פיילין לתפקיד מועמדת הרפובליקנים לתפקיד סגנית נשיא ארצות-הברית, זכה אף הוא בפרס. הגרסה האמריקאית של "המירוץ למיליון" זכתה בפרס תוכנית הריאליטי הטובה ביותר.

שמחון מברך

שר התמ"ת, שלום שמחון, בירך היום את זכיינית ערוץ 2 קשת על זכיית הסדרה "הומלנד", הגרסה האמריקאית ל"חטופים", בפרסי האמי. השר שמחון אמר כי הזכייה מהווה הישג חשוב לתעשיית הטלוויזיה הישראלית והוכחה כי לישראל יש מה להציע גם בתחום הזה.

עוד נמסר כי משרד התמ"ת הקים בשנה האחרונה יחידה שתפקידה עידוד ייוא וקידום פורמטים ישראלים בחו"ל, משיכת הפקות זרות לישראל וקידום תחום הניו-מדיה.

לאחרונה השיק המשרד תוכנית חדשנית לתמיכה בתעשיית המדיה הדיגיטליים, במסגרת פיילוט באזור חיפה והצפון, הותכנית מעניקה סיוע להפקות קולנוע ולסדרות טלוויזיה בסכום של עד 600 אלף שקל ותומכת במיזמים בתחום המדיה החדשה בסכום של עד 250 אלף שקל.

מטרת התוכנית היא לעודד הפקות בתחום הקולנוע והטלוויזיה ותעסוקה בענף בצפון הארץ. בתוך כשבועיים ייצא משרד התמ"ת בקול קורא ליזמים המעוניינים לקבל מענקים במסגרת הפיילוט בחיפה.