יאיר לפיד: "אנחנו מוכנים לבחירות מחר בבוקר"

לפיד בתוכנית הבוקר "יום חדש" של קשת: "המפלגות הוותיקות מתייחסות אלינו כאילו באנו לתפוס להם את החניה"

"אנחנו מוכנים לבחירות מחר בבוקר. הפעילים בשטח ואנחנו מוכנים לשריקת הפתיחה מתוך אמונה שאפשר לעשות שינוי אמיתי", כך אמר הבוקר (ב') יאיר לפיד בתוכנית "יום חדש". לפיד התייחס לאפשרות של הקדמת הבחירות והוסיף: "זה מה שעושה אופוזיציה, מתכוננת לבחירות. היה לנו אתגר ניהולי מהמדרגה הראשונה ועמדנו בו. יש לנו 12 אלף פעילים שעובדים, מה שאי-אפשר להגיד על המפלגות הוותיקות להם יש את אותו סדר יום".

"הפוליטיקאים הוותיקים מתייחסים אליהו כאילו אנחנו באים לקחת משהו שהוא שלהם, כאילו אני בא לתפוס להם את החניה, אבל זה שהם שם שנים רבות ונכשלים, לא אומר שאי-אפשר להזיז אותם".

אחרי תקופה ארוכה בה לא ניתן היה לראיין את לפיד ודעותיו נשמעו רק בטורו בעיתון ובדף הפייסבוק אותו מתחזקים פעיליו, הפך לפיד לאחרונה לנגיש הרבה יותר. זה החל בראיון שנתן לחדשות 2 ויונית לוי, והמשיך בתכניות האקטואליה השונות ברדיו בהן הוא מרבה להביע דעתו. הבוקר, כאמור, הגיע לתכנית בוקר לראיון מקיף. לפיד נענה להזמנה לראיון ובנימה אישית אמר: "אני מרגיש פוליטיקאי, זה מה שאני עושה בימים אלה וזה מה שאעשה. מדינת ישראל היא לא פרויקט עם תאריך סיום. זאת הקריירה השניה שלי ולא תהיה לי קריירה שלישית".

לפיד גם התייחס לביקורת אותה חטף בתקופה בה לא הירבה להתראיין ואף מחק פוסטים בפייסבוק: "אני לא מצטער על כלום. מי שמקלל, מקומו לא בפייסבוק".

בהתייחסו למערכת החינוך ותוצאות מבחני המיצ"ב אמר לפיד: "צריך להפסיק את מבחני המיצ"ב במתכונת הנוכחית. התחרות לא יכולה להתחיל בגיל כל כך מוקדם, למרות שאני בעד שוק חופשי. באירלנד החריגו את מערכת החינוך מחוק חופש המידע וכך צריך להיות גם כאן. המבחנים מגדילים את הפערים הקיימים כי הם מנציחים את החולשות. הפוליטיקאים לא מספיק נלחמים בזה, הם לא רוצים להתמודד והתמכרו לבדיקות ומבחנים. צריך לבטל את מבחני הבגרות מלבד 4 מבחנים, ואת שאר הציונים ייתן המורה".

על אולמרט, שדינו ייגזר בצהריים, אמר לפיד: "הוא איש חזק ששומר על עצמו. אנשים חזקים מתפקדים גם בימים דרמטיים. כרגע הוא לא מדבר על חזרה לפוליטיקה". לסיום התייחס לפיד גם לזכייה של הומלנד ב-4 פרסי אמי ואמר בקצרה: "לא יצא לי לראות. כל פעם שסדרת דרמה מצליחה במקום עוד ריאליטי, אני שמח".