מניית אפריקה נפלה 40% - והמנכ"ל הטרי יקבל בונוסים

אברהם נובוגרוצקי יזכה לבונוס של עד 750 אלף שקל בשנה‏

‏לא חלפו שלושה חודשים מאז מונה אברהם נובוגרוצקי (נובו) לתפקיד מנכ"ל אפריקה ישראל , וכבר מאשרת לו החברה תוכנית מענקים מפנקת: בונוס שנתי בגובה של 4-9 משכורות ובכל מקרה לא יותר מ-750 אלף שקל, בהתאם לעמידה ביעדים שנקבעו.

נימוקי דירקטוריון אפריקה לאישור תוכנית הבונוס: "בונוס‏‎ ‎שנתי‎ ‎הינו‎ ‎כלי‎ ‎מקובל‎ ‎לתגמול‎ ‎מנהלים‎ ‎ועובדים,‏‎ ‎שנועד‎ ‎לייצר‎ ‎להם‎ ‎תמריץ‎ ‎נוסף, לטווח‎ ‎הבינוני,‏‎ ‎לשם‎ ‎התייעלות‎ ‎והשבחה‎ ‎של‎ ‎דרכי‎ ‎ניהולה‎ ‎והתנהלותה‎ ‎של‎ ‎החברה".‏‏

עם כניסתו לתפקיד בחודש יולי קיבל נובו אופציות ל-0.75% ממניות החברה במחיר מימוש של 24.76 שקל למניה ובשווי כולל של 4.7 מיליון שקל. אלא שעקב קריסת המניה נמצאות האופציות הרחק מחוץ לכסף; מאז מינויו של נובו בצחילת חודש יולי צנחה מניית אפריקה ישראל בכ-40% . גם הדוחות הכספיים לא השתפרו וברבעון השני נרשם הפסד עצום של 725 מיליון שקל בעקבות הפחתת שווי נכסי החברה במוסקבה.

נובו, 54, כיהן כמנכ"ל אפריקה ישראל תעשיות מאז נובמבר 2008. את תפקידו בקבוצת אפריקה ישראל החל לאחר 14 שנות עבודה בתחום ההיי-טק, בתפקידי ניהול שונים. מעברו לתפקיד מנכ"ל אפריקה ישראל הביא לשדרוג של 40% בשכרו שעלות החודשית 153 אלף שקל.