בדרך לשביתה: מוסדות השלטון המקומי מתכננים צעדי מחאה

במרכז השלטון המקומי מסבירים כי השביתה תכלול עיצומים שיתמקדו במוסדות השלטון, כגון הפסקת פינוי אשפה ממשרדי הממשלה

לאחר סוכות צפויים מוסדות מרכז השלטון המקומי להתכנס לאישור צעדי מחאה, כשעל הפרק שביתה "חכמה", שמשמעותה עיצומים אל מול משרדים ממשלתיים ולא כאלה שייפגעו באזרחים. במרכז השלטון המקומי מסבירים כי השביתה תכלול עיצומים שיתמקדו במוסדות השלטון כגון הפסקת פינוי אשפה ממשרדי הממשלה.

בכירים במשרד האוצר הודיעו באופן ברור להנהלת השלטון המקומי כי אם יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, והנהלת המרכז לא יסירו את התנגדותם לתקצוב הדיפרנציאלי ייפגעו מענקי האיזון בתקציב 2013 פגיעה אנושה. משמעותו של התקצוב הדיפרנציאלי הוא שהרשויות החזקות האיתנות והבלתי מתוקצבות במענקי משרד הפנים יישאו בנטל תקצוב הרשויות המתוקצבות על ידי משרד הפנים. בעוד משרד האוצר מבקש להכיל את התוכנית בתקציב הבא, מתנגדים לכך בתוקף במרכז השלטון המקומי.

בימים האחרונים הובהר ,כאמור, לראשי השלטון המקומי כי המשך התנגדות לתוכנית התקצוב תוליד פגיעה קשה במענקי האיזון.

עוד נודע ל״גלובס״ כי חיים ביבס ראש עיריית "מודיעין מכבים רעות" וראש עריית קריית אונו, יוסי נשרי, שלחו מכתב דחוף לראש הממשלה בעניין הסחבת בכל הקשור לסוגיית סמכות קביעת מחירי המים למגזרים השונים ומחירי המים הנוכחיים לצרכן הפרטי.

לדברי גורם בכיר בשלטון המקומי, "ההתעלמות מדרישות חוזרות ונשנות של מרכז השלטון המקומי להוזיל את מחירי המים, בשילוב מלחמת החורמה שמנהל האוצר נגד מענקי האיזון לא מותירים ברירה לכנס את מוסדות מרכז השלטון המקומי ולגבש מחאה חכמה.המשמעות היא הציבור לא יפגע אלא המאבק יופנה מול מוסדות השלטון.פגיעה במענקי האיזון זה אומר בסופו של דבר פגיעה בציבור , וההתעלמות מהצורך להוזיל את מחירה המים היא עוד פגיעה אנושה בציבור.הציבור הוא לא ׳נחום תקום׳ לא נאפשר שיחבטו ובו ויתעלמו ממנו".