מחיר הדלק יורד מרף 8 שקלים - ועומד על 7.94 שקלים

חודש אחרי ששבר את שיא כל הזמנים, חוזרת השפיות היחסית למחיר ליטר דלק, החל מחצות יעמוד מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן על 7.94 שקלים ■ הסיבה - ירידת מחירי הנפט בעולם והיחלשות הדולר

מחר - כשההמונים יבואו לשטיפת המכוניות אחרי הגשם והאבק שפקדו אותנו בחג, אפשר יהיה לתדלק במחיר שפוי יותר. חודש אחרי שמחיר הדלק חצה את רף השמונה שקלים, הלילה יירד המחיר בחזרה מתחת לרף הזה. החל מחצות יעמוד מחיר ליטר בנזין נטול עופרת 95 אוקטן בשירות עצמי על 7.94 שקלים. הירידה הזו, ב-31 אגורות לליטר, נובעת מירידה במחיר הנפט בעולם ומהיחלשות הדולר.

הבשורה הטובה מגיעה אחרי שמחיר ליטר בנזין שבר את כל השיאים, חצה את רף שמונת השקלים והגיע, דווקא בתקופת החגים בה נוסעים ישראלים רבים לטיולים ברחבי הארץ, ל-8.25 שקלים לליטר בשירות עצמי, התייקרות של 55 אגורות ביחס לחודש אוגוסט.

עמלת תדלוק במשאבה המיועדת לתדלוק על ידי עובד תחנת התדלוק התייקרה גם היא ועומדת כיום על 17 אגורות לליטר (כולל מע"מ), עלייה של אגורה אחת מאוגוסט. ראש הממשלה בנימין נתניהו הסביר אז שאין מקור תקציבי לקחת ממנו, ולכן המחיר לא ירד למרות לחץ ציבורי רב וביקורת.

"אני מנצל הזדמנות אחרונה לתדלק ובמקרה גם אין לי דלק. נקווה שבעתיד המחיר יירד", סיפר אז אחד הנהגים לחדשות 2. "המדינה חושבת רק על עצמה ולא על התושבים", סיפר נהג אחר שהספיק למלא את המיכל עוד בבוקר שלפני ההתקיירות. "שוחטים לנו את הצורה עם המחיר של הדלק - רק המדינה אשמה". אחר ציין כי "ניתן לקחת פחות מס על הדלק, זו שערורייה".