3 ספקים לשעבר של סריגמיש רוכשים את המותג mish mish

המכירה, בהיקף של מיליון שקל, טעונה את אישור בית המשפט ■ המכירה היא במסגרת כינוס הנכסים של חברת סריגמיש

כחודש אחרי שבית המשפט מינה את עו"ד ישראל שפלר ככונס נכסים לחברת סריגמיש אופנה שבבעלות חיים חלבני, מסתמנת מכירת הזכויות על המותג mish mish.

בימים הקרובים יתבקש בית המשפט לאשר את מכירת הזכויות על המותג לאורי מולדובן, אבי קבילי ומשה שקד, 3 ספקים לשעבר של חברת האופנה, שהגישו במשותף הצעה לרכישת הזכויות על המותג תמורת כמיליון שקל. לדברי שפלר, הוא ניהל משא-ומתן עם מספר גורמים, שהציעו לרכוש את המותג על מנת למקסם את התמורה.

יצוין כי רשת האופנה mish mish פועלת בזכיינות, ולכן אין לחברת סריגמיש או לרוכשי המותג כל זכויות מיוחדות על הרשת. יחד עם זאת, לזכיינים יש אינטרס להמשיך ולפעול תחת המותג, ולכן יש להניח כי הם ימשיכו לרכוש סחורה מהרוכשים הפוטנציאליים של המותג לאחר אישורו של בית המשפט, ובכך למעשה ימשיכו את קיומה של הרשת.

חברת האופנה סריגמיש נקלעה לקשיים כספיים, שבעקבותיהם החליט חלבני לסגור את החברה. בריאיון ל"גלובס" סיפר חלבני כי העובדה שהרשת פעלה בזכיינות והזכיינים קנו סחורה שלא רק מחברת סריגמיש, הייתה אחד הגורמים להיקלעותה של החברה לקשיים. "אני סוגר את מפעל חיי. התסכול גדול", אמר חלבני. לאור המצב נאלץ חלבני למכור את הבית הפרטי שהיה לו בסביון.

לפני כחודש פנה בנק דיסקונט לבית המשפט בבקשה לכינוס נכסים לחברת האופנה, לאור חוב של 7 מיליון שקל לבנק. כפי שעולה מהבקשה, חברת סריגמיש צברה חובות של 20 מיליון שקל. בבקשה צוין עוד כי מלאי בשווי מיליוני שקלים הוברח מהחברה.

לדברי שפלר, הוא הצליח לעצור סחורה בשווי מאות אלפי שקלים שהוזמנה עבור סריגמיש ואשר גורמים שונים ניסו להוציא ממנה את תוויות המותג. ברוב המקרים הוסכם על שחרור הסחורה, בתנאי שתמורתה תופקד בנאמנות עד לבירור סוגיית הבעלות עליה.