הנהלת אורכית: ייתכן כי בעתיד תוצמד לחברה הערת "עסק חי"

יצרנית ציוד התקשורת עדכנה בתשקיף מדף כי אם כל גורמי הסיכון יתממשו, היא תתקשה לשלם החובות ■ בקרוב צפויה לפרוע 2.7 מיליון ד' מהחוב ■ הפסד של 5.9 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2012, ירידה של 29% בהכנסות

יצרנית ציוד התקשורת אורכית פרסמה הבוקר את העדכון הכספי לגבי פעילותה של החברה במחצית הראשונה של 2012. לצד הפסד כספי של 5.9 מיליון דולר בתקופה זו, ציין דירקטוריון החברה בסקירת המנהלים שלו כי בשל ההפסדים החוזרים, תזרים המזומנים השלילי מפעילות שוטפת, וגירעון בהון העצמי, קיים ספק באשר ליכולתה של החברה להמשיך לפעול כ"עסק חי". החברה צפויה לפרסם את דוחותיה המלאים בסוף החודש הנוכחי.

אורכית הגישה בעבר תשקיף מדף לגיוס הון, ועל מנת לשמור על האפקטיביות של תשקיף זה נדרש עדכון הנהלה באשר למצבה הפיננסי של החברה. חשוב לציין כי עדכון זה אינו מבוקר על ידי רואי החשבון, כלומר לא מדובר בהערת "עסק חי" שאותה הצמיד רואי החשבון כעת לדוחותיה.

מצבה של החברה, שבניהולם של אריק פנט ואיציק תמיר, אינו שפיר. את המחצית הראשונה של השנה סיימה החברה עם הכנסות של 6.8 מיליון דולר, המהווים ירידה של 28.4% ביחס לתקופה המקבילה. למרות הירידה בהכנסות, ההפסד הנקי של החברה בתקופה זו קטן בכמעט במחצית, בין היתר בשל ירידה משמעותית בהוצאות החברה.

נזכיר כי לפני חודשיים אושר הסדר החוב בחברה, שבמסגרתו ניתנה למחזיקי האג"ח אפשרות להמרת החוב למניות. היענות המחזיקים הייתה נמוכה, ובהתאם לכך פרעה החברה סך של כ-9.5 מיליון מהחוב באוגוסט האחרון. בימים אלה היא צפויה לפרוע תשלום נוסף בהיקף של 2.7 מיליון דולר. לאחר פירעונות אלו, היקף המזומן שייוותר בקופתה מוערך בכ-6-7 מיליון דולר.

נמנמעת ממכרזים

אורכית מציינת כי כתוצאה מהיקף המרות נמוך מהצפוי וקשיים בהוצאה לפועל של גיוס הון, היא יישמה בחודשיים האחרונים תוכנית לצמצום הוצאות במטרה להגיע לאיזון תפעולי ב-2013. במסגרת התוכנית פוטרו 65 עובדים בשני סבבים, וכיום מועסקים בחברה כ-50 עובדים בלבד.

בשל הקיטון במצבת העובדים, מציינת אורכית כי היא אינה יכולה להשתתף במכרזים חדשים המוצעים על ידי לקוחות מהדרג הראשון (Tier 1), והיא מרכזת את מאמציה בקידום הסכמי OEM ושירות לקוחות קיימים.