חברת דרבן מוכרת נכס בברלין בתמורה לכ-68 מיליון שקל

החברה צפויה לרשום מהמכירה רווח של כ-3 מיליון שקל ולהגדיל את תזרים המזומנים בכ-68 מיליון שקל

חברת דרבן השקעות, מקבוצת פישמן, הודיעה היום, יום ג', על מכירת נכס בברלין הכולל משרדים ומגורים בשטח של כ-11 אלפי מ"ר. היקף העסקה מוערך בכ- 68 מיליון שקל.

דרבן מחזיקה כ-90% בנכס ששוויו מוערך בכ-64 מיליון שקל וצפויה לרשום מהמכירה רווח (ברוטו, לפני הוצאות מכירה ולפני השפעות מס) של כ-3 מיליון שקל. השלמת העסקה צפויה להגדיל את תזרים המזומנים של החברה בכ-68 מיליון שקל לפני מס.

דודו זבידה, מנכ"ל דרבן, אמר היום: "המכירה הנוכחית מצטרפת למימושים נוספים בסך של כ-574 מיליון שקל אשר בוצעו השנה ויחד עם המכירה הנ"ל יצרו תזרים חופשי של כ-471 מיליון שקל. מכירת הנכס במחיר הנוכחי מגלמת תשואה של 5.6% על ה-NOI המשקפת שווי גבוה מהרשום בספרים. מימוש זה הינו פועל יוצא של אסטרטגית החברה לחיזוק תזרים המזומנים, להקטנת רמת המינוף ולהגדלת הגמישות הפיננסית תוך שיפור ביחסי כיסוי החוב".

דרבן הינה חברת נדל"ן הפועלת בעצמה ובאמצעות חברות בנות וחברות קשורות בתחום הנדל"ן המניב רכישת מקרקעין (קרקע ומבנים) והשכרתם וכן בייזום ופיתוח מקרקעין בישראל ובמדינות בחו"ל, בכללן גרמניה, קנדה וארה"ב. לחברה פעילות שאינה מהותית מהפקת חשמל ממערכות סולאריות ופעילות בתחום הביוטכנולוגיה, באמצעות חברת בת, וכן החזקה (באמצעות חברה בת) ב-50% מתחנת דלק.

*** אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".