איפה הילד? הורים, כך תנהלו את לוח הזמנים עם הילדים

האפליקציה של חברת Apparent הישראלית מאפשרת להורים לתאם את הפעילויות החברתיות של הילדים בצורה פשוטה ויעילה

אתם צריכים לאסוף את הילד מהגן ב-16:00, לשים אותו בחוג כדורגל ב-17:00 ואז לדאוג שאחד ההורים יאסוף אותו, רק כדי להביא אותו למפגש אצל החברים מהשכונה ב-18:15. עם לוח זמנים כל כך צפוף, אין פלא שהרבה אמהות ואבות הולכים לאיבוד ושוכחים מתי ואיפה צריך להוריד את הילדים שלהם. לתוך הפלונטר הזה נכנסת חברת Apparent הישראלית שמפתחת אפליקציה חברתית שתקל על ההורים במשימת ניהול הזמנים והמפגשים של ילדיהם.

את Apparent (שפועלת מתוך החממה של קרן JVP בירושלים) הקימו גלעד כץ, שמשמש כמנכ"ל ובעבר היה אחד מעובדיה הראשונים של חברת התקשורת Jahjah שנמכרה לענקית הטלקום טלפוניקה, ואורן פרנק, יזם ולשעבר מנכ"ל מקאן אריקסון. לדברי כץ, הרעיון מאחורי האפליקציה של החברה היא לאפשר להורים לתאם את הפעילויות החברתיות של הילדים בצורה פשוטה.

"אתה בעצם בונה רשת חברתית פרטית של הילדים האחרים שנמצאים בכיתה עם הילד שלך ושל הורי חברים ובני משפחה. ברגע שבנית את זה מאוד קל לשתף פעילויות ולתכנן אותן דרך הפלטפורמה", מסביר כץ. "אפשר לעשות תכנון של אירוע שלם כמו יום הולדת או מפגש חברתי של כמה ילדים מהכיתה ואפילו לקבוע מי יאסוף את הילדים מבית הספר - אבא או אמא", מספר כץ. כרגע האפליקציה זמינה למכשירי iOS ובהמשך תגיע גם לאנדרואיד, לגרסת אינטרנט רגילה וגם לווינדוס פון. ההשקה הרשמית של האפליקציה יצאה לדרך היום (ד') בכנס הטכנולוגיה DEMO בארה"ב. האפליקציה תושק תחילה בניו יורק ובארה"ב וצפויה בהמשך להיות מושקת גם בישראל.

"עם כל אמצעי התקשורת היום אתה לא ממש זוכר את השמות של כל ההורים של חבריהם של הילדים שלך ובאיזה אמצעי תקשורת לתקשר איתם - דרך מייל, SMS או טלפונית", אומר כץ. האפליקציה מאפשרת ליצור אירועים ולהזמין כמה ילדים שרוצים ואף לראות על המפה היכן מתקיים האירוע. נושא המיקום משחק תפקיד חשוב באפליקציה, שכן הוא מאפשר לראות עסקים ואירועים רלוונטיים בסביבה וכך לקבוע למשל פגישה בבית קפה קרוב או למצוא מה אפשר לעשות עם הילדים בקרבת מקום.

אפשרות נוספת של Apparent היא להעלות ולשתף תמונות מתוך האירועים השונים כך שגם מי שלא היה נוכח בהם יוכל להתעדכן ולחוות לפחות חלק מהאירוע. כץ מסביר כי הושם דגש חזק על נושא הפרטיות ויש שליטה מוחלטת מי רואה ומי יכול להשתתף באירועים, "בעיקר בגלל שזה נוגע לילדים ויש הרבה רגישות בנושא".

כץ אמנם עדיין לא אבא ומצפה בתקופה זו לילדו הראשון אך מספר כי האפליקציה נולדה מתוך תסכול אותו חווה כבייביסיטר לקרובי משפחה. "כל ההתעסקות עם הילדים ולוח הזמנים שלהם הוא סיוט לא קטן. זו לא אפליקציה לארגונים אלא משהו שכל אחד חווה בשלב כזה או אחר בחייו", אומר כץ.