חמושים סורים התקרבו - וצה"ל פינה מטיילים מהחרמון

בכוחות הביטחון מעריכים כי אין חשש שהחמושים מתקרבים לשטח ישראל, אך ליתר ביטחון ועל פי הנהלים הוחלט לפנות את החלק העליון של אתר החרמון

צה"ל פינה כמה עשרות מטיילים מהחלק העליון של החרמון בעקבות תצפית שזיהתה מספר חמושים בצד הסורי של הגבול. בכוחות הביטחון מעריכים כי אין חשש שהחמושים מתקרבים לשטח ישראל, אך ליתר ביטחון ועל פי הנהלים הוחלט לפנות את החלק העליון של האתר. לפני דקות אחדות הוסרה הכוננות באזור.

בתוך כך התייחס היום גם הרמטכ"ל בני גנץ למתיחות הגוברת בגבול סוריה ברמת הגולן. רב-אלוף גנץ אמר במהלך אירוע חגיגי בקריה בתל אביב כי "אנו שומעים על פוטנציאל האיום האירני, התבססות חיזבאללה בלבנון והנעשה בסוריה".

בסוגיה הסורית הרחיב עוד הרמטכ"ל והזהיר: "אסד טובח בעמו ומאבד שליטה. ארגוני הטרור שם הולכים ומתבססים בצורת הג'יהאד העולמי, כך שבסוריה וברמת הגולן נתמודד עם איום צבאי רגיל אך גם עם איום טרור שהולך ומתחזק עם אמצעי לחימה רבים".

גנץ אירח ושוחח עם מפקדים צעירים, בהם היו גם שני מפקדי הכיתות מגדודי הקרקל והתותחנים שהשתתפו בתקרית לפני שבועיים בגבול מצרים, ואמר להם: "לכם יש משקל אדיר בתרומה לבטחון של עם ישראל ומדינת ישראל. ישנם איומים רבים העומדים בפתחנו וניתן להתמודד מולם עם הצבא על כל זרועותיו. מה שבוודאות יקרה הוא שבזמן כלשהו יהיה מפגש קצה עם אויב מסוג כלשהו באחת הזירות, מי שיפגוש את האירוע זה אתם וכשמותכם - אתם תפגשו את האויב, בין אם בספינת הדבורה בעזה או בעצירת משט לא חוקי, בין אם בטנק, בתותח או על היבשה.