מתקפת סייבר חריפה שיתקה אתמול את האינטרנט באיראן

בכיר איראני: "אתמול ספגנו התקפה קשה נגד חברות התשתית והתקשורת, מה שהכריח אותנו להגביל את האינטרנט" ■ המתקפה כוונה נגד מטרות גרעין, תשתית ותקשורת

מתקפת סייבר חריפה התרחשה אתמול נגד מטרות גרעין, תשתית ותקשורת באיראן ושיבשה את תקשורת האינטרנט במדינה, כך אמר היום (ד') בכיר איראני.

"אתמול ספגנו התקפה קשה נגד חברות התשתית והתקשורת, מה שהכריח אותנו להגביל את האינטרנט", אמר מהדי אקהוון בהבאדי, מזכ"ל מועצת הסייברספייס של איראן. "כרגע אנחנו מתמודדים עם מתקפות סייבר מתמשכות נגד המדינה. אתמול מתקפה בהיקף של כמה ג'יגה בייט של מידע פגעה בתשתית האינטרנט, מה שגרם לאיטיות בלתי רצויה ברשת של המדינה". הוא הוסיף כי "כל המתקפות הללו היו מאורגנות, והן שמו למטרה את רשתות הגרעין, הנפט והמידע".

בשל המתקפה ניתקו באיראן את רשת האינטרנט, במה שנראה כצעד מקדים להקמת רשת אינטרנט סגורה ומצונזרת עליה עובדים באיראן מזה זמן מה.

כבר תקופה ארוכה שאיראן מהווה יעד למתקפות סייבר נגד מתקנים שונים במדינה, כשבמרכזם מתקני הגרעין והנפט. בחודש אפריל פגעה מתקפת סייבר במספר אתרי אינטרנט של גופים ממשלתיים באיראן כמו גם משרד האנרגיה במדינה. האיראנים דיווחו אז כי מערכת המחשבים של חברת הנפט הממשלתית האיראנית (NIOC) לא נפגעה - ויצוא הנפט ועתודותיו לא נפגע בעקבות התקיפה.