דנון: "חנין זועבי ממשיכת דרכו של בשארה; מקומה לא בכנסת"

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ דני דנון, פנה לוועדת הבחירות המרכזית בדרישה לפסול את ח"כ חנין זועבי מלהתמודד לכנסת הבאה ■ זועבי: "כל הדנונים שבכנסת לא יכתיבו לציבור הערבי את נציגיהם"

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ דני דנון, פנה לוועדת הבחירות המרכזית, בדרישה לפסול את ח"כ חנין זועבי מלהתמודד לכנסת הבאה: "זועבי השתמשה בחסינות שלה כדי לתמוך במאבק טרור שניסה להרוג את חיילי צה"ל. אין לח"כ כזה מקום בכנסת ישראל - מקומה בבית סוהר" אמר דנון, בהתייחס להשתתפות של זועבי במשט הטורקי לעזה על ספינת ה"מרמרה" ביוני 2010.

לדברי דנון, זועבי היא ממשיכת דרכו של ח"כ עזמי בשארה, שלאחר אינספור התבטאויות נגד ישראל, נאשם בסיוע לחיזבאללה במלחמת לבנון השנייה וברח מהארץ.

במסגרת היוזמה, דנון כתב כי "בשונה מבשארה, אשר לפני סיועו לחיזבאללה רק התבטא כנגד מדינת ישראל, ח"כ זועבי אף פעלה בפועל נגד מדינת ישראל במשט טרור אלים שפגע בחיילי צה"ל".

עוד נכתב בפנייה כי "אם זועבי לא נכללת בסעיף 7א' לחוק חסינות חברי הכנסת, אשר בא להגן על הדמוקרטיה מפני אילו המנסים להוות גייס חמישי ולפגוע בה מבפנים, הרי שהסעיף ריק מתוכן".

"מדובר במחבלת במסווה של ח"כ", כתב דנון ומציין כי זועבי השתתפה כאמור במשט לעזה ביוני 2010, באפריל 2011 קראה למאבק אלים כמו האינתיפאדה, ובפברואר 2012 קראה להפעלת טרור נגד אזרחי ישראל היהודים, חגגה עם מחבלים משוחררי עסקת שליט, וקראה להמשיך את המאבק המזוין נגד חיילי צה"ל בעזה", לטענתו. "הגיע הזמן לשים סוף לאבסורד ולמנוע מזועבי לכהן בכנסת".

זועבי: "כל הדנונים שבכנסת לא יכתיבו לציבור הערבי את נציגיהם"

מטעמה של ח"כ זועבי נמסר בתגובה, כי "דני דנון מתעסק בי יותר מדי, תלונות נגדי, פנייה לוועדת האתיקה, לוועדת הבחירות, נאומים בכנסת ואפילו הצעת חוק. כנראה אין לו מקום מכובד במפה הפוליטית הישראלית ואין לו התעסקות פוליטית רצינית, מלבד הצבת עצמו מימין לנתניהו, דרך פתיחת מלחמה נגד חנין זועבי, כי בזירה גזענית חושבים שגזענות לבדה יכולה להיות תחליף לפוליטיקה רצינית.

"הוא נעזר בי על מנת לבנות הון פוליטי לעצמו, הוא סומך על אווירה גזענית ועל תרבות פוליטית גזענית שתוסיף לו משקל ע"י הסתה נגד חנין זועבי,יותר מדי שטחיות ויותר מדי פוליטיקה ריקה וטיפשית. אולם, צריכים להגיד, לא דנון זה ולא כל הדנונים שהכנסת מלאה בהם יכתיבו לציבור הערבי את נציגיהם. אנחנו לא נרשה למדינה, לכנסת או לבתי המשפט להתייחס אלינו כאל נתינים, ואנחנו פה לא אזרחים מכוח ההגירה, אלא מכוח היותנו ילידים, ולא ניתן לשום גוף, גם אם זו מדינה חזקה ואלימה לערער על זכותנו בשוויון מלא.

"הבחירה לכנסת לא עושה את המדינה לדמוקרטית, אולם היא לפחות מאפשרת מאבק לדמוקרטיה. וטועה כל מי שחושב שהבעיה היא חנין זועבי, הבעיה היא בגזענות. וחנין זועבי מייצגת את הפלסטינים במולדת הזאת, הרבה יותר מאשר דנון מיצג את האזרחים היהודים. וע"י שלילת זכותה של חנין זועבי שוללים בעצם את הזכות של כל החברה הערבית בייצוג נאמן, ועל זה לא עוברים בשתיקה בכלל, לא בזירה הישראלית ולא בזירה העולמית.

"הגיע הזמן להכיר שחנין זועבי מייצגת ערכים דמוקרטיים, הן של האזרחים היהודים והן של האזרחים הערבים, כי דו קיום אמיתי זה העדר של עוול, ולא העדר של סכסוך, וכל מי שמאמין בצלם אדם יעדיף מאבק לצדק מאשר יציבות 'ודו-קיום' בצל הדיכוי והכיבוש".