מסמנת את הרשתות החברתיות: תכירו את הצד החברתי של אורקל

מנועי הצמיחה של אורקל מבוססים כעת על המעבר למחשוב ענן גם מצד מערכות המחשוב משולבות החומרה והתוכנה שהם מייעדים כתשתית, וגם מצד האפליקציות

המגמה הבולטת ביותר בכנס אורקל השנה היא דווקא החומרה. זה אומנם לא התחיל ב-2012, אבל מעולם לא נראה שילוב הדוק יותר של מערכות מחשוב עתירות ביצועים - בעיקר כתוצאה מתוכנה חכמה שרצה עליהם - לצד תוכנות שאמורות להיות נגישות כשירות באמצעות ענן המחשוב.

בתערוכה שנלוותה לכנס ניתן היה למצוא פה ושם ספקיות תשתיות, כגון אבטחת מידע, אך אם רוח המקום מסמלת משהו על סוג הביקושים בעולם המחשוב העכשווי, הרי מנהלי המחשוב הארגוניים יחפשו השנה הרבה תוכנות שרצות בענן ותשתיות שמתאימות למציאות החדשה שתוכנות אלו יוצרות.

לאחר שבנאום הפתיחה לכנס, התרכז לארי אליסון, המנכ"ל, בעיקר בהצגת המוצרים החדשים שמציעה החברה, הנאום השני שלו היה פשוט קידום מכירות. במסרים שמנסה אורקל להעביר במסגרת הכנס, בולט מאוד הקישור בין המעבר של עולם התוכנה יותר ויותר למערכות מחשוב שרחוקות מהמשמתמש, ומצד שני הצורך בתשתיות מתאימות. "אתם צריכים לקחת בחשבון לא רק את היישום שאתם משתמשים בו אלא גם את הפלטפורמה עליה הוא רץ", מצהיר אליסון.

מנועי הצמיחה של אורקל מבוססים כעת על המעבר למחשוב ענן גם מצד מערכות המחשוב משולבות החומרה והתוכנה שהם מייעדים כתשתית, וגם מצד האפליקציות. מכירת התוכנה בענן (SaaS), סיפקה לאורקל מכירות של כ-220 מיליון דולר ברבעון השני של השנה, מתוך סך מכירות רישיונות תוכנה בהיקף של 1.5 מיליארד דולר.

עם השקת חבילת האפליקציות החדשה של החברה, ה-Fusion, ביוני השנה, אמר אליסון כי המאמץ לבנות את הפתרון היה "הדבר הקשה ביותר שאורקל ביצעה מעולם". בהמשך לכך, התבטא אליסון השבוע שלחברה לקח "שנים על גבי שנים של פיתוח פנימי ורכישות אסטרטגיות", בכדי לבנות את מוצרי הענן שלה. ועם כך, לא פלא שאמר בראיון ל-CNBC כי בזמן הקרוב החברה לא מתכוונת להמשיך ולבצע רכישות גדולות.

אחד הכיוונים אליהם התייחסה החברה הוא שילוב הנושא ה"חברתי" לתוך האפליקציות הארגוניות. אורקל ביצעה 3 רכישות לאחרונה - Collective Intellect, Involver ו- Vitrue- שהשתלבו ליצירת תשתית תוכנה שמספקת רכיבים שרלוונטיים לשיווק וניתוח מגמות ברשתות חברתיות. החברה השיקה השבוע את הפלטפורמה שאמורה לרכז את הפעילות בתחום השיווק באמצעות רשתות חברתיות (SRM), שאמורה להשתלב לצד שאר התוכנות הארגוניות.

מטרת הרכישות היא לאפשר ללקוחות המחשוב הארגוני מצד אחד לעקוב אחרי התוכן שרלוונטי עבורם ברשתות כגון פייסבוק וטוויטר, ומצד שני לנטר הוצאות על פרסום שהם מבצעים ברשתות החברתיות.

אורקל לא היחידה שביצעה רכישות בתחום. מספר חברות מחשוב ביצעו מספר רכישות השנה עם דגש על שילוב תכונות של רשת חברתית: מיקרוסופט רכשה את Yelp, ו-Salesforce.com רכשה את BuddyMedia ואת Radian6 לפני יותר משנה. חברה ישראלית בולטת בתחום היא קנשו, ובעבר היו הערכות על רכישה אפשרית בידי salesforce או ספקיות תוכנות ארגוניות אחרות.