מה לעשות בסופ"ש ובשבוע הבא? הנה ההמלצות

פסטיבל המוזיקה הווקאלית באבו-גוש, תערוכה חווייתית שכל כולה חלומות ילדים, תצוגה חגיגית של חתולים בארץ ישראל ועוד

מוזיקה קולית

פסטיבל המוזיקה הווקאלית באבו-גוש

מה: בימים הקרובים יתקיים באבו גוש פסטיבל המוזיקה הווקאלית, הנערך מדי שנה בסוכות ובשבועות. בין היצירות שיבוצעו בפסטיבל הפעם ניתן למצוא את "זורבה היווני" מאת תיאודוראקיס, מיסות וקנטטות מאת באך, וכן מגוון יצירות מאת היידן, רחמנינוב, רוסיני, ברהמס, דבוז'אק, מנדלסון ואחרים.

בפסטיבל תתארח המקהלה הקאמרית המצוינת משטוטגרט, עם מנצחה פרידר ברניוס (Bernius). ברניוס ומקהלתו זכורים לטובה מהקלטות ומהופעות קודמות בארץ, ושירתם היא מופת של איכות קולית. הם יבצעו יצירות מאת אלגרי (Allegri), באך, שפוהר וברהמס. עוד יופיעו בפסטיבל מקהלות ישראליות מובילות וסולנים מוכרים מהמיטב המקומי.

מתי, איפה וכמה: משישי (5 בחודש) עד שני (8 בחודש),

הכנסיות בכפר אבו-גוש. מחיר: 95-140 שקל לכרטיס (תלוי בקונצרט).

תערוכה

"מסע בין חלומות"

מה: לפני שחופשת החגים הופכת לחלום רחוק, צאו למסע קטן לתערוכה חווייתית ומקורית שנפתחה במוזיאון יפו לעתיקות, שכל כולה חלומות של ילדים. אמנים ישראלים מובילים ויוצרים צעירים יציגו יצירות שמעוררות דיאלוג ובוחנות מאיזה "חומרים" עשויים החלומות של ילדינו ושלנו. בתערוכה ייחשף פרויקט בינלאומי של "אספן החלומות" רוג'ר אומאר, שנדד ברחבי העולם ואסף עדויות של חלומות מילדים. עדויות אלה קיבלו במסגרת התערוכה פרשנויות ויזואליות מידיהם של אמנים ומאיירים ממדינות שונות. כן יוצג לראשונה סרט אנימציה מקורי בבימוי נטע הולצר ויואב רודה, שיעסוק בחלומות של ילדים מהיבטים של מדע ופנטזיה.

מתי, איפה וכמה: "מסע בין חלומות", מוזיאון יפו לעתיקות, בית הסראייה, רח' מפרץ שלמה 10, יפו העתיקה. עד ה-20 בחודש. שעות פעילות: ימי חול - 16:30-20:00, שישי 10:00-17:00, שבת: 10:00-19:00. מחיר כניסה: מבוגר - 25 שקל, ילד - 20 שקל. בסופי שבוע מתקיימות גם סדנאות לילדים ברחבת המוזיאון.

אירוע חי

תערוכת חתולים

מה: אחרי שהשתלטו לנו על כל חלקה טובה ברשת, מגיעים היצורים הפרוותיים והמפונקים בתבל לתצוגה חגיגית בארץ ישראל. בסוף השבוע תתקיים ברעננה תערוכת חתולים, שבמסגרתה יוצגו חתולי הצ'שייר המפורסמים מבריטניה על שלל פרוותיהם הצבעוניות - מכחול דרך לילך ועד טריקולור. כן יוצגו שכניהם הסקוטים חתוכי האוזניים, חתולי מיניקון ונוספים. מדי שעתיים יתקיים מופע שבו יציגו השופטים הבינלאומיים הנחשבים את החתולים, את ייחודיותו של כל גזע, ויערכו תחרות בקטגוריה הנבחרת. עוד יופעלו במקום דוכנים ופינות יצירה לילדים, פינת אימוץ חתולים, ותוצב עמדת התרמה להוסטל לחתולי רחוב.

מתי איפה וכמה: שבת (ה-6 בחודש), היכל הספורט העירוני, רח' הפלמ"ח 2 רעננה, בשעות 09:00-19:00. מחיר כניסה: 35 שקל למבוגר, ילדים וגימלאים - 15 שקל. מידע נוסף ומפת הגעה באתר: www.felisclub.org.

הופעה

לורה גיבסון

מה: להקת Calexico זכתה להצלחה עצומה בהופעותיה בארץ, ועכשיו מגיעה לכאן הזמרת-יוצרת, שהחלה את דרכה כאמנית חימום שלהם ואף חתומה באותה חברת תקליטים. הווה אומר, חובבי פולק אלטרנטיבי המשלב מלנכוליה חורפית ואבק דרכים אמריקני ימצאו את מבוקשם בשפע. גיבסון מגיעה לישראל במסגרת סיבוב ההופעות המלווה את אלבומה השלישי עטור השבחים La grande, מצוידת בארסנל שירים משובח ובקול שברירי וחודר. על ההפקה המקומית חתומה חברת נרנג'ה. תענוג בטוח.

מתי, איפה וכמה: שלישי (ה-9 בחודש), 20:00, אוזן בר (רחוב קינג ג'ורג' 48) תל-אביב. מחיר כרטיס: 100 שקל.

מחול

"סשן" - מוזיקת המקרה של אוהד נהרין

מה: "סשן", בכורה ישראלית ליצירה שהעלו אוהד נהרין ורקדני להקת בת שבע בשנה שעבר במוזיאון פונדסיון ביאלר בשווייץ. המחול מורכב מרצף אקראי של קטעים מתוך הרפרטואר העשיר של נהרין בבת שבע. הבחירה נעשית על-ידי הרקדנים, בעת הריקוד, וללא הנחיה מראש של הכוריאוגרף. למרות זאת, לא מדובר באלתור, אלא בחיבורים מושכלים תוך כדי תנועה. רקדן אחד או שניים יוזמים ומצטטים מעבודה מסוימת והאחרים מזהים, מצטרפים או יוצרים וריאציות. בשילוב עם עריכה מוזיקלית אינטליגנטית של די.ג'יי גיא שומרוני, המעברים בין הקטעים מתמזגים אלה באלה וזורמים בהרמוניה, תוך התרחשות מתמדת.התוצאה מפליאה להדגים את מהותה של "להקה" ושל "שפת תנועה".

מתי, איפה, כמה: שישי (5 בחודש), 14:00, שבת (6 בחודש), 19:00 ו-21:00; אולם ורדה, מרכז סוזן דלל, ת"א. מחיר: 70-90 שקל. www.batsheva.co.il.