יש קטליזטורים לגיוון אימג'ינג: האם לגוון את התיק איתה?

בעקבות הצניחה במחיר המניה, בוחנים אנליסטים האם ההתפתחויות בחברת הציוד הרפואי מצדיקות השקעה בה

עד לא מזמן היא נחשבה לסיפור הצלחה ישראלי, חברת ציוד רפואי שהגיעה משלב הפיתוח ועד למכירות. אך בשנים האחרונות גיוון אימג'ינג תקועה. היא אמנם הצליחה היטב בשוק הנישה שלה, בדיקות למעי הדק, אך לא למנף זאת גם לשוק הענק של הבדיקות למעי הגס - "הגביע הקדוש" של בדיקות מערכת העיכול.

בשבועות האחרונים פרסמה גיוון דיווח שלילי ודיווח חיובי בהקשר לפיתוח גלולת הדור הבא - Colon2 לבדיקת המעי הגס. באוגוסט הודיעה שלא תנסה לשווק בארה"ב את המוצר כבדיקת סקר (בדיקה שנערכת לכלל האוכלוסייה) לסרטן המעי הגס, ובכך הקטינה את שוק היעד למוצר מכ-4 מיליארד דולר לכ-1.7 מיליארד; מנייתה איבדה בתגובה 9.9%. בספטמבר דיווחה על תוצאות חיוביות בניסוי הקליני ביפן, והעריכה שתקבל אישור שיווק במדינה תוך כשנה; אז הגיבה מנייתה בעליות של 5.4%. ועם זאת, מתחילת השנה איבדה גיוון כ-10.5% מערכה, לשווי שוק של 482 מיליון דולר.

האם לנוכח האכזבה בארה"ב, והפוטנציאל ביפן, גיוון היום היא יעד מעניין להשקעה? להערכת האנליסט סרגיי וסצ'ונוק מאופנהיימר, התשובה חיובית. "האפסייד של הגלולה למעי הגס כמעט ולא משתקף בשווי", הוא סבור. "לדעתי הייתה תגובת יתר להודעה מאוגוסט. העובדה שהלכו למסלול של בדיקה משנית הרבה יותר הגיוני, כי יהיה קל יותר להשיג אישור לשיווק הגלולה. גם אם ניקח 5%-10% מהשוק המצומצם, אלו מספרים גדולים מאוד. כל משקיע צריך להסתכל מה גודל החלום". בהתאם, ממליץ וסצ'ונוק על המניה ב"תשואת יתר".

סטיבן טפר, אנליסט הפארמה והביומד של הראל פיננסים, יותר מסויג, על אף שמחיר היעד של שני האנליסטים זהה - 18 דולר. טפר העלה באחרונה את ההמלצה לגיוון מ"החזק" ל"קנייה" ואת מחיר היעד מ-16 דולר, על רקע ההצלחה ביפן, אך גם בשל הירידה במניה שמהווה מבחינתו נקודת כניסה. "המניה נסחרת קצת למטה ממחיר היעד שלי, שמגלם אחוז מסוים של הסתברות להתקדמות בארה"ב", הוא אומר. "מצד שני ארה"ב עדיין בסימן שאלה - זה שוק גדול ומשמעותי שלא ברור מה הולך לקרות בו. ישנה אי ודאות שמרחפת מעל החברה. אם גיוון תקבל אישור מה-FDA (רשות המזון והתרופות של ארה"ב) לבצע את הבדיקה למטופלים שלא יכולים לעבור בדיקת קולונוסקופיה, זה כמובן חיובי. אבל יש סיכון שה-FDA תדרוש ניסוי נוסף, שמתאים יותר לאוכלוסייה שמיועדת לבדיקות בגלולה, וזה ייצור עיכוב משמעותי".

עשויה לעמוד למכירה

בכל הקשור ליפן, טפר מציין שהניסוי של גיוון "נערך בתנאים כמעט אופטימליים", והציג תוצאות גבוהות, כך שמשם נושבת "רוח גבית של אופטימיות". וסצ'ונוק סבור שביפן הפוטנציאל לאורך זמן גדול, מפני שמערכת הבריאות שם היא מהמפותחות ביותר בעולם וההוצאה על בריאות כמעט שוות-ערך לארה"ב.

ומה לגבי השוק המסורתי - בדיקות למעי הדק? "יש בעיה באירופה, והיחלשות האירו פוגעת בתוצאות", אומר וסצ'ונוק. "בארה"ב השוק רווי יחסית, אבל יש פוטנציאל לצמיחה בברזיל, באסיה וגם באירופה".

לדברי טפר, קיימות שתי אפשרויות לצמיחה: קבלת אישורי שיפוי ביטוחי במדינות נוספות, והעלאת המודעות בארה"ב לבדיקות לאבחון מחלת קרוהן: "בגדול, השוק מיצה את עצמו. יש אפשרויות צמיחה, אך התקווה הגדולה היא מהמוצר למעי הגס".

מי שמחפש קטליזטור אפשרי נוסף למניה, עשוי למצוא אותו בבעלות על החברה. בעלי המניות הגדולים בגיוון הם אלרון (22%) ודסק"ש (15.3%) מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר. הצורך שלו במזומנים אולי יביא להחלטה על מכירת החברה.

מניית גיוון
 מניית גיוון