גיוון רוכשת את נכסי חברת SmartPill בכ-6 מיליון דולר

חומי שמיר: "אנו צופים שלרכישה זו תהיה תרומה מיידית לשורת ההכנסות של החברה ותתרום תרומה חיובית לרווח הנקי עד סוף שנת 2014"

חברת גיוון אימג'ינג, מובילה עולמית במוצרי אבחון למערכת העיכול וחלוצה בתחום אנדוסקופיה באמצעות גלולה, הודיעה היום כי רכשה את הנכסים הקשורים למערכת ה- GI Monitoring של חברת SmartPill האמריקאית תמורת 6 מיליון דולר במזומן.

ה-SmartPill הינה גלולה לבליעה העושה שימוש בטכנולוגית חיישנים למדידת חומציות, לחץ וטמפרטורה של מערכת העיכול. מערכת ה-SmartPill מודדת את זמני ריקון הקיבה וזמני המעבר בכלל במערכת העיכול (קיבה, מעי דק ומעי גס) ומשמשת להערכת אי סדירויות בכושר התנועה כמו Gastroparesis ועצירות.

חומי שמיר, נשיא ומנכ"ל גיוון אימג'ינג אמר: "גלולת ה-SmartPill מתאימה באופן יוצא דופן לטכנולוגיה היחודית של גיוון אימג'ינג ולסל מוצרי איבחון מערכת העיכול הנרחב שלה. שילובה של גלולת ה-SmartPill בעסקי החברה מחזקת את תוספת הערך של החברה לקהילת הגסטרואנטורולוגים מאחר ואנו מספקים מעתה פלטפורמה מובילה וידידותית לנבדק בתחום האבחון של מערכת העיכול".

עוד הוסיף חומי שמיר כי "אנו צופים שלרכישה זו תהיה תרומה מיידית לשורת ההכנסות של החברה ותתרום תרומה חיובית לרווח הנקי עד סוף שנת 2014".

גלולת ה-SmartPill מאושרת על ידי ה-FDA ובעלת תו תקן CE להערכת Gastroparesis ועצירות ויש לה קוד CPT .

גיוון אימג'ינג אינה צופה כי לרכישה תהיה השפעה משמעותית על הכנסות הרבעון הרביעי של 2012. הרכישה תירשם בדוחות הכספיים של 2012. החברה צופה כי הכנסותיה בשנת 2013 יכללו הכנסה של מספר מליוני דולרים בודדים מגלולת ה-SmartPill . החברה מתכננת השקעה נוספת בניסויים קליניים, פיתוח שוק ויעול הייצור לתמיכה בגידול עתידי. הרכישה כוללת מרכיב Earn out המבוסס על מכירות גלולת ה-SmartPill בין השנים 2013 ו-2016. החברה מעריכה כי תשלומי ה- Earn out, אם יהיו, לא יהיו מהותיים.