אי.די.בי תגייס 35 מיליון שקל כדי לשלם לבעלי אג"ח סדרה ב'

אי.די.בי אחזקות הייתה אמורה להעביר את התשלום בחודש שעבר ■ אם ההנפקה לא תצלח, גנדן תעביר את הסכום כולו או את חלקו כדי שישולם למחזיקי האג"ח ■ האתגר הבא: תשלום ריבית של 64 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ד'

מסמך הבנות בין מחזיקי אג"ח סדרה ב' לבין אי.די.בי אחזקות שבשליטת נוחי דנקנר מוגש הערב (ה') לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כאשר הושגה הבנה בנוגע לתשלום 35 מיליון שקלים.

אי.די.בי אחזקות הייתה אמורה להעביר את התשלום ב-5 בספטמבר, אולם נציגות יתר סדרות האג"ח התנגדה לכך ולכן הסכום הופקד בנאמנות.

כעת, על פי ההבנות בין הצדדים, אי.די.בי אמורה לבצע הנפקת זכויות לגיוס סכום בגובה הנ"ל עד ה-15 בנובמבר, כאשר אם הדבר לא יצלח, גנדן תעביר בעצמה את הסכום כדי שישולם למחזיקי סדרת האג"ח.

האתגר הבא של דנקנר יהיה בחודש דצמבר הקרוב, אז תצטרך אי.די.בי אחזקות לשלם לאג"ח ד' תשלום ריבית בסך 64 מיליון שקל, וכן 3 מיליון שקל נוספים ריבית לבנקים. בקופת החברה, נכון לסוף הרבעון השני, נמצאים מזומנים בהיקף של 221 מיליון שקל, המספיקים לתשלומים עד יוני 2013 בלבד.

לצורך תשלום החוב, בין היתר מכר באחרונה דנקנר 10% ממניות גנדן, החברה הפרטית שבאמצעותה הוא שולט בקונצרן אי.די.בי, לאדוארדו אלשטיין, תמורת 25 מיליון דולר. כמו כן קיבל אלשטיין אופציה להשקעת 75 מיליון דולר נוספים בגנדן, שיקנו לו בסך-הכול 30.8% מהון החברה הפרטית. חלק מתמורת העסקה מיועד להיות מוזרם לאי.די.בי אחזקות, לצורך תשלום אג"ח ב'.

סך החוב של אי.די.בי אחזקות, שאת דוחותיה מעטרת הערת "עסק חי", עומד על כ-2 מיליארד שקל, 1.6 מיליארד שקל מהם למחזיקי האג"ח, ובהונה העצמי גירעון של 1.6 מיליארד שקל. מצבה משתקף היטב בתשואות האג"ח שלה, המגיעות לכ-220% ומבטאות חוסר אמון של המשקיעים ביכולת פירעון החוב.