על רקע המתיחות בינהם: פגישה בין אהוד ברק לבנימין נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן את שר הביטחון אהוד ברק לפגישה בלשכתו לאחר הסכסוך המתוקשר ביניהם ■ במהלך הפגישה, צפוי נתניהו לדרוש הבהרות מברק על התנהלותו בעת ביקורו בוושינגטון מול הממשל האמריקני

התחממות ביחסים בין ראש הממשלה לשר הביטחון על רקע הסכסוך המתוקשר ביניהם. לאחר חילופי ההאשמות בשבוע האחרון, זימן ראש הממשלה בינימין נתניהו, את שר הביטחון אהוד ברק לפגישה הערב בלשכתו.

במהלך הפגישה, צפוי ראש הממשלה לבקש משר הביטחון הבהרות על התנהלותו מול הממשל האמריקני, על סמך הטענות לפיהם פעל בניגוד לקו המדיני הקואליציוני. נתניהו עשוי לומר לברק ש"תיאום מלא בין ראש הממשלה לשר הביטחון הוא תנאי הכרחי לשמירה על ביטחונם של אזרחי ישראל". בנוסף, נתניהו ידרוש ממנו ככל הנראה, התחייבות שדברים מסוג זה לא יישנו.

מלשכתו של אהוד ברק מסרו בתגובה: "שר הביטחון ברק ייפגש עם ראש הממשלה על פי בקשת ראש הממשלה. ברק פועל למען אזרחי המדינה ולמען ביטחונה. ברק ימשיך לפעול על פי הכרתו ושיקוליו בארץ ובחול. ברק משוכנע כי כל פעולותיו תורמות הן לממשלת ישראל, הן ליחסיה עם ארה"ב והן לעוצמה הביטחונית של ישראל בגילו ומעמדו של שר הביטחון, הוא לא מקבל נזיפות מאף אחד, גם לא מראש הממשלה".

פגישת הפיוס - בעקבות האשמות נתניהו

פגישת הפיוס בין ברק לנתניהו באה על רקע המתיחות בין השניים במהלך השבוע האחרון, בעקבות האשמותיו של נתניהו כנגד ברק בנוגע להתנהלותו מול האמריקנים באופן המנוגד למדיניות הממשלתית שהוסכמה.

בנוסף לכך, גורמים בליכוד ובסביבת רה"מ הביעו את זעמם בעקבות הפרסומים לפיהם נפגש שר הביטחון אהוד ברק, עם יו"ר קדימה לשעבר ציפי לבני בניו יורק. בליכוד סבורים כי מטרת פגישתם היתה תיאום פוליטי ובדיקת אפשרות לשיתוף פעולה עתידי. לשכת ברק אישרה כי פגישה זו אכן התקיימה לבקשתה של לבני במקום פומבי.