תוצאות ביניים חיוביות לכן פייט בניסוי בתרופה לפסוריאזיס

החברה הודיעה הבוקר כי לאור תוצאות הביניים החיוביות של ניסוי שלב 2/3 בתרופת ה-CF101 למחלת הפסוריאזיס, היא ממשיכה את קליטת החולים לניסוי

כן פייט , העוסקת בפיתוח תרופות למחלות דלקתיות ומחלות כבד, הודיעה הבוקר (ג') כי לאור תוצאות הביניים החיוביות של ניסוי שלב 2/3 בתרופת ה-CF101 למחלת הפסוריאזיס, ממשיכה החברה את קליטת החולים לניסוי.

תוצאות הביניים, אשר בדקו את הבטיחות והיעילות של התרופה, מבוססות על ניתוח של 103 חולים שטופלו למשך 24 שבועות בתרופת ה-CF101 אשר ניתנה כתרופה בודדת. התגובה המקסימלית לטיפול, שנבדקה במדדים המקובלים לקביעת חומרת המחלה, התקבלה בקבוצת החולים שטופלו בתרופת ה-CF101 במינון של 2 מ"ג בהשוואה לקבוצת הפלסבו. החולים בקבוצה זו הראו שיפור ליניארי במהלך 24 שבועות של תקופת הטיפול.

תוצאות אלה מאשררות את תוצאות הניסוי שלב 2 הקודם אותה ערכה החברה שפורסמו בעיתון מדעי מוביל. בעקבות כך החברה תמשיך בקליטת החולים לניסוי שלב 2/3 אשר יכלול 2 זרועות טיפול, האחת עם תרופת CF101 במינון של 2 מ"ג והשנייה עם פלסבו.

הניסוי שלב 2/3 האמור כולל כ-300 חולים ונערך בכ-17 מרכזים רפואיים בארה"ב, אירופה וישראל, כאשר ה 103 חולים שנבדקו עד כה יכללו במסגרת מכסת החולים לניסוי כאמור.

פסוריאזיס הינה מחלת עור, המופיעה בקרב 2%-3% מהאוכלוסייה. גודל השוק למחלה זו נאמד בכ-3.5 מיליארד דולר בשנה ונשלט בעיקר על ידי תרופות ביולוגיות.

פרופ' פנינה פישמן, מנכ"ל קבוצת כן-פייט, אמרה כי "אנו שמחים מאוד להמשיך בתוכנית הפיתוח של תרופת ה-CF101 שהיא מולקולה קטנה הניתנת בטבליה ואשר לה פרופיל בטיחותי וטיפולי מרשים בניסויים קליניים בבני אדם. אנו מאמינים כי התרופה עשויה להביא מזור לחולי הפסוריאזיס הסובלים ממחלת עור קשה זו".

יצוין כי לאחרונה הודיעה החברה על רישום מניותיה למסחר בארה"ב באמצעות ADR. כל ADR מורכב מ-50 מניות רגילות של החברה, אשר תסחרנה במסגרת המסחר מעבר לדלפק בארה"ב (OTC), תחת הסימול CANFY.