מניית היום: הצליחה בניסוי בטיפול בפרקינסון - ומזנקת 21%

אינטק פארמה מדווחת על הצלחה בתוצאות הניסוי הקליני האחרון והמסכם במסגרת Phase II עם מוצר האקורדיון-לבודופה לטיפול בחולי פרקינסון בשלבים מתקדמים של המחלה

אינטק פארמה , העוסקת בהשבחת תרופות קיימות, מדווחת היום (ג') על הצלחה בתוצאות הניסוי הקליני האחרון והמסכם במסגרת Phase II עם מוצר האקורדיון-לבודופה לטיפול בחולי פרקינסון בשלבים מתקדמים של המחלה.

החברה מעריכה, כי במידה והתכשיר יאושר לשיווק, הוא עשוי להפוך לתכשיר המוביל בתחום הטיפול במחלת הפרקינסון ולהגיע למכירות שנתיות של כ-600 מיליון דולר.

לבודופה היא התרופה היעילה ביותר לטיפול בתסמיני המחלה, אולם השימוש בה כרוך בהפרעות מוטוריות חמורות הנגרמות כתוצאה מתנודתיות חריפה של רמתה בדם. תכשיר האקורדיון לבודופה מאריך את משך הספיגה של התרופה במאות אחוזים ומאזן את רמתה בדם ובכך מביא לירידה דרמטית בהפרעות המוטוריות הכרוכות בשימוש בה.

הנהלת החברה מסרה כי "השלמת Phase II עם התוצאות המעולות שהושגו מהווה אבן דרך חשובה מאוד עבור החברה ומבססת את הפוטנציאל הגלום בטכנולוגיית האקורדיון לשיפור דרמטי של תרופות קיימות למגוון אינדיקציות. פוטנציאל זה בא הפעם לידי ביטוי ביכולת לשפר משמעותית את איכות חיי החולים במחלת הפרקינסון. ההצלחה בניסוי תאפשר את המשך המגעים עם חברות התרופות לשם מסחור אפשרי של תכשיר האקורדיון לבודופה. זאת בנוסף למשא ומתן על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי המתנהל עם אחת מחברות התרופות המובילות בעולם לגבי שילוב אחת מהתרופות החשובות שלה עם גלולת האקורדיון, עליו דיווחנו לאחרונה".