יינות ביתן רוכשת את הבעלות בכמעט חינם לפי 350 מיליון שקל

קופת המזומנים של כמעט חינם תממן את האקזיט של האחים עדי ורני צים ■ כמעט חינם תחלק דיבידנד של 70 מיליון שקל ■ המו"מ נחשף ב"גלובס" במאי 2012 ■ יינות ביתן תמזג את כמעט חינם לתוכה ותמחק את צים שיווק מהבורסה

‎‎האחים רני ועדי צים, בעלי השליטה ברשת המזון מחסני כמעט חינם, קרובים לאקזיט: רשת יינות ביתן, שבבעלות הזוג נורית ונחום ביתן, שבה לשולחן המשא-ומתן וקרובה לרכישת כמעט חינם לפי שווי של 350 מיליון שקל - גבוה בכ-20% משווי השוק הבוקר (ג').

‏בעקבות פרסום המגעים בין שתי רשתות המזון עלתה היום מניית צים שיווק , החברה המחזיקה ברשת כמעט חינם, ב-7.5%. בהמשך הופסק המסחר במניה עד לקבלת פרטים נוספים על אודות העסקה.

ככל הנראה בכוונת הזוג ביתן למחוק את מניות צים שיווק מהמסחר בבורסה ולמזג אותה עם רשת יינות ביתן.

‏‏‏‏המגעים בין שתי הרשתות מתנהלים זה כמה חודשים, ונחשפו לראשונה ב"גלובס". מתווה העסקה הנוכחי סוכם ערב החג בין הצדדים, אך ככל הידוע היא טרם נחתמה. חלקם של האחים צים במכירה יעמוד על 261 מיליון שקל.

עוד סוכם כי קודם להשלמת העסקה תחלק צים שיווק דיבידנד של 70 מיליון שקל. לא מן הנמנע כי סכום זה יופחת ממחיר העסקה.

‏עם חתימת העסקה יתחרו רשת יינות ביתן ורשת רמי לוי שיווק השקמה על המקום השלישי בדירוג רשתות המזון בישראל. מחזור המכירות השנתי המצרפי של יינות ביתן וכמעט חינם עומד כיום על כ-2.7 מיליארד שקל, בדומה לקצב המכירות השנתי של רמי לוי.

‏רשת מחסני כמעט חינם פועלת זה 13 שנה בתחום הקמעונות בשוק ה-‏Heavy Discount‏ ומפעילה 35 סניפים. במחצית הראשונה של 2012 רשמה הרשת עלייה של 10.8% במכירות, שהסתכמו ב-675 מיליון שקל.

‏הרווח התפעולי נותר יציב, על 27 מיליון שקל, וכך גם הרווח הנקי, שעמד על 20 מיליון שקל.

יינות ביתן היא חברה פרטית שהוקמה ב-1993 על-ידי בני הזוג ביתן, ולה 27 סניפים. מחזור המכירות השנתי עומד על 1.33 מיליארד שקל. ‏‎‎‏