נתניהו נפגש עם ראשי הקואליציה כדי לתאם מועד לבחירות

ראש הממשלה השלים סבב פגישות עם ראשי הקואליציה בניסיון להגיע לתאריך מוסכם לגבי הבחירות ■ התאריך המועדף עליו - ה-12 בפברואר

נתניהו מנסה להגיע עם המפלגות לתאריך מוסכם לבחירות. זאת, לאחר שהשלים סבב פגישות עם ראשי הקואליציה. בתום פגישה עם יהדות התורה ההערכה היא שהבחירות יוקדמו עם זאת עדיין קיימת אפשרות שנתניהו יתחרט ברגע האחרון ויחליט לנסות להעביר את התקציב.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מנסה להגיע להסכמה על תאריך מוסכם לבחירות: הבוקר השלים נתניהו את סבב הפגישות עם ראשי מפלגות הקואליציה לקראת ההכרעה בשאלת הקדמת הבחירות או אישור תקציב המדינה. בתום פגישה שהתקיימה היום עם ראשי יהדות התורה, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים, משה גפני, גוברות ההערכות כי פניו של נתניהו להקדמת הבחירות. ראשי המפלגות שנפגשו עם נתניהו בשבוע האחרון סבורים כי נתניהו נוטה להקדים את הבחירות וכי הוא מקיים את הפגישות על התקציב למראית עין בלבד.

במהלך הפגישה היום העלה נתניהו בפני ליצמן וגפני את שאלת המועדים האפשריים לבחירות והציג בפניהם את ה-12 בפברואר כתאריך המועדף עליו. ראשי יהדות התורה אמרו לראש הממשלה כי ה-12 בפברואר בעייתי מבחינת המגזר החרדי ולכן ביקשו להקדים או לאחר את התאריך. נתניהו הבהיר כי ברצונו להשלים ארבע שנות כהונה ולכן הוא מעדיף לקיים את הבחירות לאחר ה-10 בפברואר, התאריך שבו נבחר לפני ארבע שנים. עם זאת, נתניהו יעדיף הפעם להקדים את המועד לסוף ינואר או תחילת פברואר מאשר לקבוע אותו לתאריך מאוחר יותר.

בד בבד לדיון על הקדמת הבחירות, ביקש נתניהו לשמוע מליצמן וגפני האם לדעתם יש סיכוי להעביר את התקציב רווי הגזירות, האם הוא יזכה לרוב, והאם ניתן יהיה לקצץ בקיצבאות הילדים.

ביהדות התורה, בדומה לש"ס, סבורים שנתניהו נוטה להקדים את הבחירות ובכוונתו להכריז על כך בקרוב. עם זאת, למרות כל ההכרזות והסימנים על בחירות בתוך שלושה-ארבעה חודשים, מאחורי הקלעים יש מי שסבורים שיש עוד סיכוי להעביר את התקציב. ההערכה הזו נתמכת בהנחה שלאור ניצחונו בעימות הטלוויזיוני של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, מיט רומני, על הנשיא המכהן אובמה, יעדיף נתניהו לדחות את הבחירות. במקרה כזה סביר להניח שיימצא הרוב הדרוש לאישור התקציב שכן לאף אחת מהמפלגות אין כרגע אינטרס להקדים את הבחירות.