בנק הפועלים - המותג המושקע ביותר החודש עם כ-7.3 מיליון שקל

חודש ספטמבר אופיין בקמפיינים של הארד סייל לחגים, אך גם הבנקים הגדולים וחברות התקשורת גדשו את המסך

1. המהלך השיווקי המתמשך של "מפתח דיסקונט", המלווה כבר מספר שנים בפרסום בווליום גבוה ובהנחות אמיתיות לחניונים, לקניות בבתי עסק נבחרים כולל תוכנית חיסכון, הצליח לסדוק משהו בבנקים הגדולים.

החודש מציג בנק הפועלים את התשובה שלו ל"מפתח דיסקונט", תחת השם: "פועלים CASHBACK", והמסר: קנו במאות בתי עסק נבחרים - ובכל קנייה תקבלו החזר כספי שיתקזז מול חיוב האשראי החודשי שלכם.

משרד הפרסום שמשיק את המהלך עבור הפועלים הוא אדלר-חומסקי, ונותר לראות הוא אם פעילות המסלול החדש של כרטיס האשראי תתפתח גם מעבר להחזר על סכום הקנייה.

עוד בגזרת הבנקים, המפגינה פעילות פרסומית נאה החודש, ניתן למצוא את בנק לאומי עם פרסומת מלאה נוסטלגיה ורגש באמצעות מקאן-אריקסון, שבמסגרתה מאחל הבנק שנה טובה לעם ישראל, ומזכיר לנו שהוא כבר מלווה אותנו 110 שנה. לאומי, הפורט על נימי הפטריוטיות שלנו, מזכיר לנו גם שהוא לאומי דיגיטל ומאפשר לכל מי שרוצה, לשלוח ברכת שנה טובה מעוצבת באמצעות עמוד הפייסבוק שלו.

2. גם החגים באים היטב לידי ביטוי החודש בטבלת המושקעים. המשביר החדש לצרכן מתמקם במקום השני תחת הסלוגן: "מתנות לחג קונים רק במקום אחד" ועם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-7 מיליון שקל. בכיכובה של עדי אשכנזי, המשביר מפרסם שלל מבצעים ממגוון המחלקות שלו - ועל הדרך גם את הקולקציה החדשה לסתיו/חורף 2013.

רשת סופר-פארם בולטת אף היא החודש בטבלת המותגים המושקעים, ומתמקדת כמו בכל חג, בבשמים. הסלוגן הוא "בשמים בעיר הגדולה", ומדובר בחגיגת בישום עם המותגים הגדולים. משרד הפרסום הוא באומן-בר-ריבנאי.

מפרסמת נוספת המגבירה ווליום בחגים היא מגה, אולם דומה שגם במגה וגם בשופרסל עדיין מצמצמים בהוצאה לפרסום - בדומה לשנה שעברה, וברוח המחאה החברתית. השנה שמה לה מגה למטרה להגדיל את מכירת העופות. 9.9 שקלים לכרעיים, שוקיים, כנפיים - כך אנו מתבשרים מהפרסומות, כאשר ברקע תגבור פרסומי של ג.יפית המפרסמת את סט כלי האוכל, כלי המיטה, האלקטרוניקה וגם את מגה הום.

3. החודש גם בולטים בטבלה מותגי התקשורת סלקום ובזק. סלקום נערכת לחופשות בחו"ל ומפרסמת את מסלול סלקום חו"ל שלה עם תעריף של 79 אגורות לדקת שיחה לישראל. במקביל, מציעה החברה לנשארים בארץ להתארח במתחם החווייתי אייפד סנטר בדיזנגוף סנטר בסוכות.

בזק מפרסמת החודש לראשונה חבילת סלולר ללא הגבלה, קו טלפון ביתי עם מכסת דקות שיחה ואינטרנט מהיר. לרגע נראה כאילו הותר לבזק ליישר קו עם המתחרה הוט ולשווק חבילות, אולם למעשה מדובר ב"חבילה פריקה", כשהחידוש הוא שבזק משמשת מעתה ככתובת אחת לסל השירותים, וחוסכת ללקוח את ההתנהלות מול החברות-הבנות שלה.

4. MG, מותג הרכב הסיני עם השורשים הבריטיים וההיסטוריה המפוארת, הוא מותג הרכב היחיד המופיע בטבלה החודשית. מדובר בדגם ה-MG350 - משפחתית מנהלים בסטנדרט גבוה, והפעם מחליטים בדוד לובינסקי, היבואנים, ללכת על פרסום טלוויזיה באמצעות משרד הפרסום שלהם ברוקנר-נטע-יער.

5. ניצני התחרות בתחום הגילוח באים לידי ביטוי גם בפרסום. ההשקה המחודשת של סכיני Schick באמצעות שסטוביץ, מכניסה לכוננות את המותג פיוז'ן המוביל של פרוקטר אנד גמבל, והחודש מתמקמם גי'לט פיוז'ן במקום העשירי בטבלה באמצעות גיתם BBDO עם ערכת העיצוב, פיוז'ן פרוגלייד סטיילר.

עשרת המותגים המושקעים
 עשרת המותגים המושקעים

* הכותב הוא מנכ"ל יפעת בקרת פרסום.