משבר כלכלי באירופה? הכדורגל דווקא ממריא

מחקר: בשש הליגות המובילות ביבשת יכניסו הקבוצות בעונה הקרובה סכום שיא של 522 מיליון אירו מהספונסרים המרכזיים שלהן, עלייה של 7%

המצב הכלכלי המידרדר של גוש האירו לא ממש השפיע על מחלקות השיווק של מועדוני הכדורגל המובילים ביבשת, שממשיכים להגדיל את ההכנסות מהספונסרים המרכזיים שלהם (המפרסמים על קדמת חולצות המשחק של הקבוצות).

לפי הבדיקה השנתית של חברת המחקר הגרמנית Sport+Markt, יקבלו בעונה הקרובה (2012/13) המועדונים משש הליגות הבכירות באירופה (אנגליה, גרמניה, איטליה, ספרד, צרפת והולנד) סך של 522 מיליון אירו מהספונסרים המרכזיים שלהם, עלייה של 7% לעומת עונת 2011/12, והפעם הראשונה שבה נשבר מחסום ה-500 מיליון אירו.

הפרמיירליג האנגלית ממשיכה להוליך את הדירוג, עם 148.7 מיליון אירו הכנסות מהספונסרים המרכזיים. הבונדסליגה הגרמנית שומרת על המקום השני, עם 119.8 מיליון אירו. בסרייה A האיטלקית יכניסו 82.8 מיליון אירו מהמפרסמים, ובספרד שבמקום הרביעי בדירוג - 78.2 מיליון אירו.

על-פי המחקר, הקבוצה שנהנית מההכנסות הגדולות ביותר מהספונסר הראשי שלה היא ברצלונה הספרדית (30 מיליון אירו בעונה מ"קרן קטאר"). מנצ'סטר יונייטד וליברפול ביחד במקומות השני בדירוג (25 מיליון אירו לעונה ליונייטד מ-AON, סכום דומה לליברפול מסטנדרד צ'רטרד). ריאל מדריד (23 מיליון אירו בעונה מ-BWIN) ובאיירן מינכן (23 מיליון אירו בעונה מדויטשה טלקום) משלימות את החמישייה הראשונה.

מבין שש הליגות שנבדקו, סקטור הבנקאות, השירותים הפיננסיים והביטוח הוא הבולט והיוקרתי ביותר בפרסום על מדי מועדוני הכדורגל.

ב-Sport+Markt מעריכים כי ההכנסות מספונסרים מרכזיים ימשיכו לצמוח בשנים הקרובות, במיוחד לאור ההסכם של מנצ'סטר יונייטד שכבר נחתם עם ג'נרל מוטורס, שאמור להכניס ל"שדים האדומים" קרוב ל-80 מיליון דולר בשנה.