יורם ארבל יקבל 6,000 שקל על כל שידור משחק מליגת העל

טרם נחתם חוזה מסודר עם ארבל, כנראה בשל התנגדויות בתוך הרשות לממדי החוזה ■ אפשרות: רשות השידור תחייה את "מי רוצה להיות מיליונר" בהגשתו

שדר הספורט הוותיק יורם ארבל מועסק ברשות השידור ללא חוזה חתום. בחודשים האחרונים ארבל מעביר את שידורי "המשחק המרכזי" של ליגת העל בכדורגל ואת משחקי מוקדמות מונדיאל 2014 של נבחרת ישראל עבור שכר מוסכם של כ-6,000 שקל לשידור, אך עד עתה עדיין לא נחתם עמו חוזה באופן מסודר.

על-פי הערכות, החתימה מתמהמהת בשל התנגדויות בתוך רשות השידור לממדי החוזה שהנהלת הרשות מבקשת לחתום, בימים של קיצוצים והליכה לרפורמה.

בתוך כך, נודע כי ברשות השידור מבקשים להחיות את השעשועון "מי רוצה להיות מיליונר?" בהגשתו של ארבל, אשר שודר בעבר בערוץ 2.

ארבל שב לרשות השידור במארס השנה, אחרי שנים של היעדרות בהן גם מתח ביקורת על התנהלות המקום בו צמח כאיש טלוויזיה מוביל בתחומו. עת נשכר ארבל לעבוד ברשות, הוא קיבל כ-1,800 שקל למשחק, כנהוג בשוק שידורי הספורט, אולם מאז שכרו הועלה באופן דרמטי, באופן שטרם עוגן בחוזה.

הכנסתו של ארבל לעמדת השדר המוביל הגיעה על חשבונו של מי שהוביל עד מארס את שידורי "המשחק המרכזי", עמית הורסקי. משכורתו של הורסקי, שהוא עובד במשרה מלאה של רשות השידור, מוערכת בכמחצית מההוצאה על שכרו החודשי של ארבל.

השכר של ארבל והעובדה שדחק עובדים אחרים במחלקת הספורט הביאה להתמרמרות רבה בתוך הרשות נגד העסקתו. כמו כן, עלו טענות על ניגוד עניינים, לאור העובדה שהוא ממשיך לעבוד בערוץ הספורט.

"העסקתו חוקית"

מרשות השידור נמסר בתגובה: "מר ארבל מועסק באופן חוקי לחלוטין מהיום הראשון להעסקתו. אכן הוגש השעשועון 'מי רוצה להיות מיליונר' למנהל חטיבת התוכניות, אך הנושא אפילו לא הגיע לידי הדיינות או בחינה בשום פורום ברשות".

באשר לסכומים אותם מרוויח ארבל, נמסר כי "לא היה ולא נברא. לצערנו, גורמים שליליים מנסים לפגוע במחלקת הספורט על-ידי יצירת מצג-שווא. ייתכן שאף חלקם מרגישים שארבל, אחד משדרי הספורט הטובים והמקצוענים, דוחק אותם מקצועית".

בהמשך התגובה אומרים ברשות: "רשות השידור אינה נוהגת לפרסם את פרטי ההתקשרויות שלה עם אחרים. אך לגופו של עניין, יורם ארבל מתוכנן לעשות מטלות נוספות בחטיבת החדשות, פרט לשידורי הכדורגל".

יורם ארבל מסר כי הוא אינו מגיב בענייני רשות השידור.

רשות השידור יצרה חוב לאזרח בלי טלוויזיה - על סמך ביקור בית שפיברק משרד עורכי הדין שבשירותה