ראסל: סין מתכננת להשתלט על העולם וה'פד' תורם לכך

"נביא הזעם" של וול סטריט טוען בראיון לאתר "קינג וורלד" כי סין מתעצמת מבחינה צבאית וירידת כוח הקנייה של הדולר פותחת את הדלת ליואן הסיני

ריצ'רד ראסל, "נביא הזעם" של וול סטריט ומחבר ה-Dow Theory Letters טוען כי סין מתקדמת בצעדי ענק לעבר מנהיגות העולם.

בראיון לאתר "קינג וורלד" ראסל אמר כי ירידת כוח הקנייה של הדולר גורמת לו לאבד את מעמדו כמטבע האוניברסלי ופותח את הדלת ליואן הסיני. "הזרים יתחילו להימנע מהדולר, כאשר במקביל המטבע האמריקני יאלץ להתמודד עם תחרות עם היואן הסיני".

"נביא הזעם", אף הוסיף ואמר כי לדעתו בסופו של דבר היואן יגובה ע"י הזהב, עניין שהוא חלק מהתוכנית הסינית להשתלט על ההנהגה העולמית.

"לאורך ההיסטוריה, האומה עם רזרבות המטבע הייתה גם האומה עם העוצמה הצבאית החזקה ביותר. זה היה נכון לגבי הולנד, ספרד ובריטניה. כאשר בריטניה איבדה את עוצמתה הצבאית במהלך מלחמת העולם השנייה, ארה"ב תפסה את מקומה והמטבע האמריקני הפך להיות המטבע החזק בעולם".

ראסל הוסיף ואמר: "הפנטגון האמריקני חושש כעת מהתחזקותה הצבאית של סין, בייחוד בתחום הצי הימי. מנגד, סין יודעת מה היא עושה והיא מודעת לעובדה שאם היא תהפוך למעצמה הגדולה והחזקה בעולם מבחינה צבאית, היא תהפוך גם למעצמה הכלכלית הגדולה ביותר ולמנהיגת העולם".

בהמשך הראיון עימו, ראסל טען כי ירידת ערך הדולר היא תוצאה ישירה של הצעדים המרחיבים שהשיק הפדרל ריזרב וממשיך לדבוק בעמדה השורית שלו לגבי הזהב.