הקרב שלא נגמר: אלי טביב תובע ממוני הראל להסיר את עיקולי ה"במבי"

הראל, שותפו לשעבר של טביב בהפועל ת"א, טרם הסיר עיקול בסך 2.1 מיליון ש' שמגיעים לו מכספי ה"במבי"; טביב זקוק להשלמת התהליך כדי למכור הקבוצה לרמון

אלי טביב, הבעלים לשעבר של הפועל תל-אביב, שוקל בימים אלה לחזור לכדורגל הישראלי מהדלת הקדמית עם כניסה לבית"ר ירושלים, אבל בינתיים הוא עדיין עסוק בענייני האדומים.

טביב הגיש היום (ה') תביעה למחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד מוני הראל, ששימש כשותפו במועדון הכדורגל. בתביעה דורש טביב לאכוף את הסכם ה"במבי" (Buy Me Buy You) בין הצדדים, שקיבל תוקף על-ידי שופטת המחוזי רות רונן לפני שנה ו-3 חודשים, במסגרתו רכש טביב את 50 האחוזים של הראל בהפועל תל-אביב תמורת 6 מיליון שקל.

טביב אמנם העביר את זכויות הניהול של הפועל תל-אביב בקיץ האחרון לידיו של חיים רמון, אולם מחצית מהשליטה במועדון שהיתה אמורה להיות בידיו, עדיין נמצאת ברשותו של הראל, ולמעשה מעוקלת לטובת פרודתו של הראל, נטלי הראל.

מתברר כי ב-15 החודשים האחרונים לא הסיר הראל את צו העיקול שהוטל על-ידי פרודתו על מניות האחזקה של המועדון.

לכן דרש היום טביב, באמצעות באי-כוחו, עורכי הדין יורם זמיר, נעם פורר וסול מאור, להורות להראל לשחרר את צו העיקול ולהעביר את מניות המועדון לרשותו, על מנת שיוכל להעביר אותן - לכשיסתיים תהליך רכישת הקבוצה - לידיו של רמון.

מתברר, כי על-פי החלטת השופטת רונן, טביב העביר שתי המחאות מחשבונו בבנק מרכנתיל דיסקונט בכפר סבא לידיו של הנאמן, בא-כוחו של הראל, עו"ד ישראל עזיאל. המחאה אחת בגובה של 3.9 מיליון שקל, ואחת נוספת בגובה של 2.1 מיליון שקל.

ההמחאה השנייה יועדה להימשך בשלב בו יוסרו העיקולים, שעם הזמן תפחו לגובה של 2.32 מיליון שקל: חלק של 1.56 מיליון עיקול ברישום בבית המשפט לענייני משפחה, ועיקול כספי של 769,554 שקל בשני תיקי הוצאה לפועל בלשכה להוצאה לפועל ברמלה.

עורכי הדין של טביב טוענים כי הראל לא משחרר את העיקולים וסיבותיו עימו. ההערכה היא כי הוא רוצה למצות את ההליך המשפטי מול פרודתו, בטרם ימשוך לרשותו את הכסף שהועבר לו.

כותבים עורכי הדין של טביב בהמרצת הפתיחה שהוגשה היום: "מחדל זה של הראל אחזקות מלהסיר את העיקולים ולהעביר את המניות מהווה הפרה יסודית של הסכם מכר המניות, ובתוך כך גם אי-קיום של פסק הדין".

טביב טוען בכתב התביעה כי עלולים להיגרם לו נזקים כספיים אם המניות לא יעברו לידיו. ההערכה היא כי במקרה כזה, הפועל תל-אביב תחזור בפועל לידיו, ואז הוא ייאלץ להוציא כספים לא מתוכננים על תפעול הקבוצה.