IMF הורידה תחזית הצמיחה של אסיה לשנתיים הקרובות

קרן המטבע הורידה את תחזית הצמיחה של אסיה לשנתיים הקרובות ב-0.6%-0.7% ■ העדכון החד ביותר חל על כלכלת הודו: 4.9% ו-6% בלבד לעומת תחזית של 6.9% ו-7.3% בשנים 2012 ו-2013 בהתאמה

קרן המטבע הבינלאומית ביצעה עדכון חד כלפי מטה לתחזית הצמיחה של כלכלות אסיה, הנחשבות מנוע הצמיחה של הכלכלה הגלובלית בשנים האחרונות. כלכלות אסיה צמחו במחצית הראשונה של 2012 בשיעור הנמוך ביותר מאז המשבר הפיננסי ב-2008.

"ההאטה מוסברת בעיקר על ידי הירידה המשמעותית ביצוא, לרבות לאירופה. אבל הביקושים הפנימיים לרבות הצריכה הפרטית עדיין חזקים. זו הסיבה שהיא יכולה לספוג את המשבר באירופה. לכן החשיבות לחזק את הצריכה הפרטית. במדינות כמו הודו, יש חשיבות עליונה לחזק את ההשקעות, דבר שיבטיח אסטרטגיית צמיחה פנימית. אסיה נותרת מנוע הצמיחה העולמי המרכזי", אמר אנוף סינג, מנהל מחלקת אסיה של הקרן.

לפי העדכון, הצמיחה של כלכלות אסיה לשנתיים הקרובות תעמוד על 5.4% ו-5.9% בהתאמה, שיעור נמוך בכ-0.6%-0.7% לעומת התחזית שניתנה באפריל. העדכון החד ביותר חל על כלכלת הודו: 4.9% ו-6% בלבד לעומת תחזית של 6.9% ו-7.3% בשנים 2012 ו-2013 בהתאמה, קרי חיתוך של 2 ו-13 נקודות אחוז לעומת אפריל.

"יש האטה באסיה אבל הדבר שחשוב להדגיש הוא כי ברוב מדינות אסיה יש מרחב תמרון רחב מאוד כדי לנקוט במדיניות ולבצע צעדים. יש עוד הרבה מקום להרחבה מוניטארית ויש גם הרבה מקום להרחבה פיסקאלית כולל בסין, למרות שלא בכל מקום כמו יפן והודו", הוא הוסיף .

סינג הרגיע ואמר כי "הורדנו את תחזית הצמיחה של סין אבל אנו צפויים לעליה בצמיחה בשנה הבאה. המספרים מוכיחים באופן ברור כי הצמיחה מאטה אבל אין מדובר בנחיתה קשה של המשק הסיני" הוא סיכם

סינג ביקש גם למתן את החששות לגבי התפרצות מחירי המזון ואמר כי "אכן מחירי המזון עלו בקיץ האחרון אבל חשוב להדגיש כי מחיר האורז לא עלה וגם אותה עלייה שראינו הייתה נמוכה משמעותית לעומת זו שהייתה לפני 3 שנים".