קרן המטבע מביעה אופטימיות זהירה לגבי המצב באירופה

בתום כינוס שנערך בטוקיו קראה קרן המטבע למדינות המפותחות להאיץ את תהליך יישום הרפורמות הכלכליות הדרושות ■ בקרן הביעו אופטימיות מהמצב באירופה אך דרשו עוד צעדים

לאחר שני ימים של דיונים בטוקיו בירת יפן פרסמה קרן המטבע הבינלאומית הודעה אופטימית משהו לפיה המצב הכלכלי בעולם "פחות עגום" מכפי שהיה לפני 6 חודשים אך הזהירה כי עדיין קיימים סיכונים גדולים להתאוששות של הכלכלה הגלובלית, ושנרשמת האטה בצמיחה העולמית.

במהלך הכינוס הגו חברי קרן המטבע רשימת מטלות שהקרן חייבת לבצע על מנת לאפשר המשך הצמיחה בעולם, והחליטו כי יבחנו את ההתקדמות בנושא במהלך המפגש הבא של חברי קרן המטבע שיתקיים בחודש אפריל. ההחלטה של חברי ועדת ההיגוי של קרן המטבע באו לאחר שבשבוע שעבר הודיעה הקרן על הורדת תחזית הצמיחה העולמית, וקראת למדינות המפותחות להתחיל לפעול לטיפול בבעיות שלהן.

הקריאה לפעולה באה על רקע אכזבה מצד מדינות מסויימות מההתקדמות האיטית בטיפול במשבר החוב באירופה, ומהתחושה שארצות הברית לא עושה מספיק על מנת לטפל ב"צוק הפיסקאלי" שמתקרב בצעדי ענק. אך למרות זאת, הביעו המשתתפים אופטימיות בנוגע לעתיד משבר החוב באירופה.

"אסיה לבדה לא יכולה לדחוף את כל הכלכלה העולמית", אמר שר האוצר האוסטרלי וויין סוואן. "הגיע הזמן ששאר השחקנים שעל הספסל לקום ולהתחיל לעשות את העבודה שלהם, על מנת לעודד את הצמיחה בעולם".

הנציגים של אירופה שהשתתפו בכנס טענו להגנתם כי במהלך השבוע האחרון עשתה אירופה התקדמות משמעותית בחיזוק ההגנות שלה מפני התפשטות משבר החוב למדינות נוספות, וביצעה צעדים משמעותיים לקראת איחוד פיסקאלי ובנקאי באיחוד האירופי.