אנגלה מרקל: אין מנוס מרפורמה כוללת וקשה בגוש האירו

במהלך כנס פוליטי אמרה היום קנצלרית גרמניה שהיא לא רואה דרך אחרת עבור גוש האירו שתתן תוצאה טובה ■ בנאום שלה היא הדגישה שהיא תעשה על מנת לשמור על אחדות הגוש

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה היום במהלך נאום שנשאה בכנס פוליטי של המפלגה שלה כי היא לא רואה אלטרנטיבה אחרת מקיום רפורמה כוללת בגוש האירו והיא התחייבה, במהלך הנאום שלה, כי היא תעשה הכל על מנת לשמור על אחידות גוש האירו ולמנוע פרישה של אחת או יותר מהמדינות ממנו.

"זו עבודה קשה, אך אני לא רואה דרך אחרת שיכולה להוביל לתוצאה טובה", אמרה מרקל במהלך הנאום שנשאה בפני כנס מחוזי של המפלגה שלה. "זה לא לחץ שנוצר על מנת לגרום לכם לסבול", אמרה מרקל כשהתייחסה לדרישה שלה מהמדינות להראות יותר התחייבות למצב הכלכלי שלהן על ידי הפיכת הכלכלות שלהן ליותר תחרותיות.

במהלך הנאום שלה אמרה מרקל כי בזמן שגוש האירו מנסה להרוויח בחזרה את אמון השווקים, גרמניה מסתכנת במיתון במידה והיא תדחה סיוע כספי שנועד לבלום את המשבר ביבשת. "הרבה משקיעים טוענים שאין לנו את הכוח הפוליטי הדרוש על מנת להגן על גוש האירו. אני מוכנה להתאמץ בשביל העניין הזה, אפילו אם זה קשה".

במהלך הכנס הייתה למרקל אמירה מפתיעה משהו כשאמרה שהיא בטוחה שכל מדינות גוש האירו יעמדו בהתחייבויות שלהן, כולל יוון שביקרה אותה ביום שלישי האחרון. "אמונה משמעותה שכל הצדדים יעמדו בתהחייבויות שלהם", אמרה מרקל. "ואמונה זה דבר טוב, אך מה שיותר טוב זה וודאות. ואנחנו נמשיך להלחם בשביל זה כל יום".