יעלון: ברק העלה את ישראל על העץ בסוגיה האירנית וברח

השר משה (בוגי) יעלון תוקף את התנהלות שר הביטחון ברק שפעל מול גורמים אמריקנים בנושא האירני ללא תיאום עם ראש הממשלה ■ ממפלגת העצמאות נמסר בתגובה: "יעלון מנסה להתחנף לימין הקיצוני"

השר לעניינים אסטרטגיים, משה (בוגי) יעלון, תקף בחריפות את התנהלות שר הביטחון ברק שפעל מול גורמים אמריקנים בסוגיה האיראנית ללא תיאום עם ראש הממשלה. "השר העלה את מדינת ישראל על העץ, ברח ברגע האחרון והציג עצמו כמתון", טען יעלון.

"קרה משהו בסיפור האיראני שהוא בהחלט לא תקין, ועל זה ראש הממשלה זעם על שר הביטחון", הבהיר יעלון במהלך אירוע שבתרבות ברמת חן. "שר הביטחון העדיף שיקולים פוליטיים על שיקולים לאומיים".

"כשאתה מציג את עצמך כמישהו שממתן ומוכן לוותר אז אתה זוכה לנקודות גם בארצות הברית ומשפיע על האלקטורט גם כאן. זה היה מעשה שלא ייעשה", הוסיף השר.

יעלון התייחס לטיפול בסוגיה האיראנית וטען כי האופציה הצבאית צריכה להיות המוצא האחרון. "נמתין לראות את הסנקציות שמתוכננות מצד האירופים השבוע", אמר יעלון. "בסופו של דבר ניתן להביא להפסקת פרויקט הגרעין האיראני ללא הפעלת כוח צבאי".

ממפלגת עצמאות נמסר בתגובה לטענות השר יעלון כי דבריו נובעים מצרכי פריימריס ורצון "להתחנף" לימין הקיצוני. "שר הביטחון ברק פועל וימשיך לפעול להתמודדות עם האיום האיראני, לחיזוק ביטחונה של ישראל ולהעמקת יחסיה עם ארה"ב".