צה"ל חיסל שני מחבלים בעזה שהתכוונו להוציא פיגוע

לאחר הירי לעבר ישראל אתמול, כלי טיס של חיל האוויר חיסל הערב שני פעילי ג'יהאד עולמי שתיכננו להוציא לפועל פיגוע בשטח ישראל ■ אחד מהם אף היה מהאחראים לירי לעבר העיר נתיבות

בפעולה משותפת של השב"כ, אגף המודיעין וצה"ל, חיסל כלי טיס של חיל האוויר שני פעילי טרור במחנה הפליטים ג'בלייה שבצפון רצועת עזה. שני ההרוגים שייכים לג'יהאד העולמי, ותכננו להוציא לפועל פיגוע בתקופה הקרובה. אחד מהם היה מעורב בירי האחרון לכיוון העיר נתיבות.

הפלסטינים דיווחו כי מספר בני אדם נפצעו כתוצאה מהתקיפה. בדובר צה"ל אישרו כי הייתה תקיפה וסיכול ממוקד.

הלילה: חיל האוויר תקף מטרות חמאס בעזה

במהלך הלילה חיל האוויר תקף שלוש מטרות של ארגון חמאס ברצועת עזה, כתגובה לירי רקטות הגראד אמש לעבר ישראל, ירי שפגע בחצר בית פרטי. לא היו נפגעים לכוחות צה"ל בתקיפה.

דובר צה"ל מסר כי חיל האוויר פגע בשני יעדי טרור במרכז הרצועה וכן מוקד נוסף בצפונה. עוד נמסר כי זוהו פגיעות מדויקות במטרות. בצה"ל ביקשו להדגיש כי ארגון הטרור חמאס השולט ברצועה הוא האחראי מבחינתם לירי הרקטות, וכי הצבא ימשיל לפעול נגד מי שמפעיל טרור נגד אזרחי ישראל.

בשבוע החולף נורו לשטח ישראל יותר מ-60 רקטות וכולן נפלו בשטחים פתוחים, לא היו נפגעים, נזק נגרם לפינת חי באחד מיישובי עוטף עזה. הירי מגיע על רקע התחממות האזור בימים האחרונים. בבוקר החג השני של סוכות נורו 55 רקטות תוך כמה שעות לעבר יישובי הנגב המערבי, לאחר הסיכול הממוקד שביצע חיל האוויר בשני פעילי ג'יהאד איסלאמי בעזה. בתגובה לירי, תקף צה"ל מטרות טרור ברצועה.