עוד מכה לכיס: מסתמן שגם הארנונה תתייקר בכ-2.5%

גלי צה"ל: הבשורה הבאה וודאי לא תשמח אף אחד, גם לא את חברי הכנסת שמבקשים להיבחר שוב: שלושה שבועות לפני הבחירות צפויים להתייקר מחירי מס הארנונה בארץ ב-2.5%

מלבד המיסים לאוצר המדינה, שצפויים לעלות מיד לאחר הבחירות וגיבוש התקציב, שנת 2013 נושאת עמה ככל הנראה בשורה גם בתחום המיסים העירוניים. על-פי חישוב שנערך בהתאחדות התעשיינים, לאזרחי המדינה צפוי גידול של 2.5% בתשלום הארנונה - כך מדווחים בגלי צה"ל.

"לא נעמוד בזה. עוד לפי העלייה הארנונה עולה המון", אמרה אזרחית ואחר הוסיף: "יוקר המחיה שקיים במדינה מטורף לחלוטין. עם משכרות העתק שלהם, האנשים שיושבים בירושלים שככו איך זה להתמודד עם קשיי היומיום".

ההעלאה הרשמית, שצפויה להתפרסם בתקופה הקרובה, מחושבת על-ידי נוסחה שמורכבת מעליית המדד מאז השנה שעברה וגם מהשכר במגזר הציבורי. ליצרנים מדובר בזינוק של כ-80 מיליון שקל בשנה הבאה, אחרי המים והדלק, בבשורה קשה מסביר אמיר חייק, מנכ"ל התאחדות התעשיינים.

"כמובן שיש לכך השפעה של מחירי המוצרים כי הארנונה לא עומדת בפני עצמה", אמר חייק, "התעשייה תעמוד שוב בפני לחץ כפול של התייקרויות יזומות מצד אחד והגבלה של היכולת שלה לעדכן מחירים מצד שני. יש לנו חשש גדול מאוד מהמצב הזה. זה עוד קש על הגב של הגמל הזה, שאני מקווה מאוד שלא ישבר".

וכמו ככל ההעלאה, בעלי המפעלים הגדולים ככל הנראה לא יוכלו לספוג אותה לאורך זמן, וכך הציבור ישלם פעמיים - פעם אחת בחשבון הארנונה שמגיע מהעירייה, ופעם נוספת בקופה במכולת.

בארגוני הנשים הגיבו בזעם לנוכח ההודעה כי תיתכן עלייה בארנונה: "לא יעלה על הדעת כי ישנה התעמרות מתמשכת באוכלוסיות המוחלשות ביותר בישראל, שממילא מהוות כבר את רוב הציבור, וכמובן ידוע שרובן מורכבות מנשים. אנו ממליצות לראשי מפלגות לאמץ אג'נדה מגדרית, שבין השאר מחייבת מתן ביטחון כלכלי ותעסוקתי לנשים".

בארגוני הנשים שדולת הנשים, איתך מעכי, אחותי, העמותה להעצמה כלכלית לנשים, מרכז אדווה, מרכז מהות, רוח נשית, טוענים כי "העלאת תעריף הארנונה יחד עם עלייה מתמדת במחירי מוצרים, לצד הקושי המחריף של נשים בתעסוקה - נשים שמועסקות בתנאי הפרטה, נשים שעובדות מתחת ובשכר מינימום, נשים מבוגרות שמפוטרות בשל גילן, ובמיוחד נשים מאוכלוסיות שממילא מודרות - כמו נשים ערביות, יוצאות אתיופיה, מזרחיות, רוסיות ועוד - מעלות מצדנו שוב את הדרישה לביטחון אזרחי-כלכלי-תעסוקתי לכלל התושבות והתושבים".