מכירת "מעריב": העדפה למציעים לרכוש את העיתון בשלמותו

הערכה: "ג'רוזלם פוסט" הציע לרכוש את העיתון כולו ונחשב למועמד רציני לזכות בו ■ עוד בין המציעים: מו"ל "Time Out" יובל סיגלר, חביב שמעוני ויצחק בן-חמו

עדיפות למציעי הצעות לרכישת "מעריב " תינתן, על-פי ההערכה, למי שהציע הצעה לרכישת העיתון כולו - כך נודע ל"גלובס". בין ההצעות יש גם כאלה לרכישת העיתון כולו ואחרות לחלקים ממנו.

בין המציעים - "ג'רוזלם פוסט", עיתונו של אלי עזור, שכפי שפורסם ב"גלובס", הציע לרכוש את העיתון כולו ונחשב למועמד רציני לזכות בו.

על-פי הנהלים, על הנאמן של "מעריב" להתחיל תהליך התמחרות מול שלמה בן-צבי, מו"ל "מקור ראשון", שכבר העביר הצעתו קודם לכינוס הנכסים. הנאמנים אמורים להעביר לבית המשפט תשובה סופית על המלצתם באשר למכירה עד ל-12 באוקטובר.

בין הגורמים האחרים שהציעו הצעות נמצאים מו"ל "Time Out" יובל סיגלר, שהציע הצעה לרכישת המגזינים בלבד; חביב שמעוני, בכיר לשעבר ב"מעריב"; ואיש העסקים יצחק בן-חמו.

בתוך כך, היום (א') התקיימה הפגנה נוספת של עובדי "מעריב", שבה החליטו לשנות את מסלול המחאה ולא לצעוד למגדלי עזריאלי, שם נמצאים משרדי אי.די.בי. זאת, לאחר שנוחי דנקנר הצהיר בפני העובדים בכתב כי ימליץ לדירקטוריון דסק"ש להשתתף בשיעור של 69% בחוב של "מעריב".

"כוחנו הולך וגדל", אמר בהפגנה יו"ר ועד העובדים חגי מטר, "אחרי כל הפגנה אנחנו מקבלים טלפון מאי.די.בי". בהפגנה נשמעו הקריאות: "איפה הממשלה, לא רוצים דמי אבטלה" ו"עיתון יחיד - שלטון יחיד".

לידי "גלובס" הגיע המכתב שהועבר לעורכת הדין גלילה הורנשטיין, המייצגת את העובדים, על-ידי נציגיו של דנקנר ובו מעלה דנקנר, באמצעות עו"ד דוד חודק, על הכתב את התחייבויותיו מה-19 באוקטובר, לבקשת העובדים.

"לכל אורך התקופה שבמהלכה הייתה חברת ההשקעות דיסקונט בע"מ בעלת השליטה ב'מעריב', עמדו לנגד עיניה טובת העובדים, שמירת זכויותיהם ומקום עבודתם והמשך קיומו של 'מעריב', כאבן-יסוד של הדמוקרטיה בישראל", נכתב במכתב. "נוחי אמר והוא שב וחוזר על כך, כי מבחינתו גם אם יפגינו מול משרדיו או מול ביתו וגם אם לאו, בשני המקרים התוצאה תהיה זהה: דנקנר מזדהה עם העובדים".

לאור העובדה ש"מעריב" מצוי בידי נאמנים, לא ברור עדיין מה תהיה יתרת החוב לעובדים, אם בכלל תהיה. ככל שיישאר חוב, כאמור, הבטיח דנקנר לכסות 69% ממנו. "במקרה שייווצר פער, מצפה נוחי דנקנר מהשותף האחר של 'מעריב', הכשרת היישוב, כי יפעלו באופן דומה גם הם, כך שישלמו את חלקם היחסי, כל זאת על אף העובדה שבמישור הערכי והמוסרי על הכשרת היישוב לשלם את הרוב המוחלט של סכום הפער, שנוצר כל כולו בתקופה רבת השנים שבה הם היו בעלי השליטה ב'מעריב'".

מטר ונציגי הוועד צפויים להיפגש היום עם עופר נמרודי, כדי לנסות להגיע להסכמות בנוגע ליתרת החוב לעובדים, ומתוך רצון לצאת מהפגישה עם התחייבות דומה לזו שהתקבלה מאי.די.בי.

הערב גם צפוי לעלות קמפיין טלוויזיוני מטעם נאמני "מעריב" לעידוד רכישת מנויים חדשים של העיתון.