חיים סבן: לא שחקן לטווח ארוך

לא קשה לנחש מדוע סבן מאמין שעסקת פרטנר רווחית עבורו

לא קשה לנחש מדוע חיים סבן מאמין שעסקת פרטנר תהיה רווחית עבורו. כמו כל מניות חברות התקשורת, גם מניית פרטנר נמצאת רחוק משיאה, אך סבן מזהה ששינויים במבנה השוק, לצד המשך ההתייעלות שממילא נעשית, יעשו את העבודה, והוא יוכל בטווח הבינוני לראות החזר סביר על ההשקעה.

סבן הוא אינו שחקן לטווח ארוך, לכן במחיר המתאים שווה לו להיכנס להשקעה בפרטנר. אולם, ככל שהימים יעברו והמחיר יעלה - הכדאיות מבחינתו תרד. כך שאם העיסקה לא תיסגר יחסית במהירות, סביר להניח שהיא לא תצא אל הפועל.

זו קצת יהירות לחשוב שסבן יידע לנהל טוב יותר את פרטנר מאילן בן-דב. זו לא בזק אותה קנה בידיעה שהחברה הממשלתית המונופוליסטית הולכת לעבור תהליך של ייעול שגם יביא לו תועלת. פרטנר, כמו כל השוק, מתייעלת מפני שהיא חייבת.

יחס הוגן מהרגולטור

הערך הניהולי של סבן אבל הוא ביצירת שקט ואמון כלפי המשקיעים שיודעים שהחברה נמצאת בידיים טובות. את התפקיד הזה היום, אגב, מבצע חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר, שמצליח להרחיק את הצרות של בן-דב מההתנהלות היומיומיות של החברה.

סבן מעריך שהוא יקבל יחס הוגן יותר מהרגולטור אם יהיה בעל השליטה בחברה, כפי שקרה כאשר היה בבזק לאחר שיעקב גלברד עזב ואבי גבאי מונה במקומו. המעמד שלו בקרב מקבלי ההחלטות בישראל הוא אחר.

הוא לא יבכה על צווארם ויתחנן שיאזנו את המכה שקיבל השוק בקדנציה של כחלון, אלא יידע לדרוש באלגנטיות את מה שחשוב עבור שוק הסלולר ו-4 קבוצות התקשורת המתהוות: שוק סיטונאי תחרותי, אפשרות למיזוגים, הקלות בשיתוף אתרים והקמת רשת משותפת.