צפו בשידור החי: נערך לקפיצת הענק מגובה של 37 ק"מ

הצנחן האוסטרי פליקס באומגרטנר מקווה היום להוציא לפועל את המבצע המורכב, שבשיאו הוא אמור לזנק מגובה 37 ק"מ ולשבור את שיא העולם

פליקס באומגרנטנר, הצנחן האוסטרי שמתכנן לקפוץ מגבולות החלל ולשבור את שיא העולם בצניחה חופשית , ינסה היום (א') פעם נוספת לבצע את הקפיצה המורכבת, אחרי שבשבוע שעבר היא נדחתה בגלל הרוח. בשעה זו עושה קופץ האקסטרים את דרכו לנקודת הזינוק בקפסולה היעודית.

בניסיון האחרון באומגרטנר דחה את הקפיצה בגלל מזג אוויר ורוחות חזקות, ששררו באתר ממנו הוא אמור להמריא בניו מקסיקו שבארה"ב. אחר כך הקפיצה נדחתה בגלל שחלק מהבלון הפורח שלו, שעשוי חומרים עדינים מאוד, נגע בקרקע במהלך הניפוח. היום, הוא ינסה להימנע מבעיות ועיכובים ולשבור את מהירות הקול על ידי צניחה חופשית מגובה עשרות קילומטרים.

באומגרטנר יקפוץ מגובה שאיש לפניו לא קפץ - 37 קילומטר. הקופץ המפורסם, המכונה "פליקס חסר הפחד", כבר ביצע מספר קפיצות שזכו לסיקור תקשורתי ברחבי העולם: בחודש מרס השנה הוא ביצע צניחה חופשית מדהימה מגובה של 21.8 ק"מ - ושבר שיא עולם. הוא טס אל הקרקע במהירות 586 קמ"ש ונחת בשלום.

הודות למימון חברת "רד בול", ובסיוע מהנדסי אווירונאוטיקה מומחים הוא אמור לבצע את הקפיצה היום באמצעות קפסולה מיוחדת, כשהוא לבוש כמו אסטרונאוט. עם התקרבותו לקרקע, במהירות הגבוהה מ-1,000 קמ"ש, אמור באומגרטנר לפתוח שני מצנחים - אחד מהם מסייע להאטת מטוסים. הקפיצה, לכשתתקיים, צפויה להימשך כ-10 דקות לערך ותבוצע בשמי רוזוול, ניו-מקסיקו.