מיקרוסופט בשירות חדש בחלונות 8: אקס בוקס מיוזיק

הכריזה על שירות מוזיקה חדש שיפעל על מערכת ההפעלה החדשה שלה, סמארטפוני ווינדוס פון 8 וקונסולת המשחקים אקס בוקס 360

מיקרוסופט ממשיכה לחמם מנועים לקראת השקת מערכת ההפעלה שלה - חלונות 8 ביום שישי הבא. החברה הכריזה על שירות מוזיקה חדש - אקס בוקס מיוזיק, שיפעל על חלונות 8, סמארטפוני ווינדוס פון 8 וקונסולת המשחקים אקס בוקס 360.

אקס בוקס מיוזיק הוא שירות הזרמת שירים (סטרימינג) שיכלול 30 מיליון שירים ויציע את המוצר שלו בחינם למשתמשי חלונות 8 בתמורה להאזנה לפרסומות. ניתן יהיה למצוא בשירות תחנות רדיו, מנויים לשירותי מוזיקה ורכישת שירים.

"יש הרבה שירותי מוזיקה שעושים עבודה טובה, אבל היום אין אף שירות שמציע גם הורדת שירים, מנויי והזרמת מוזיקה בחינם", אומר יוסוף מאדי, סגן נשיא לבידור אינטראקטיבי, שיווק ואסטרטגיה במיקרוסופט. "מה שרצינו לעשות עם אקס בוקס מיוזיק, הוא להביא שירות קל לשימוש שיעבוד על כל המוצרים של המשתמש. הצלחנו לפשט את חוויית המוזיקה ולהציע את השירות היחיד שמאפשר להזרים שירים בחינם על טאבלטים עם חלונות 8, בגלל זכויות היוצרים שדאגנו להם".

בשביל להשתמש בשירות על מכשירי ווינדוס פון ואקס בוקס, המשתמשים יצטרו לשלם 10 דולר לחודש. בהמשך השנה, מיקרוסופט תשיק שירות דומה לגוגל מיוזיק או Music Match של אפל, שיאפשר לעלות שירים הנמצאים במחשב של המשתמש לענן ולהקשיב להם באמצעות המכשירים הניידים שלו בכל מקום.

בשלב הראשון אקס בוקס מיוזיק מיועד למוצרים עם מערכת ההפעלה של מיקרוסופט, אבל בהמשך הוא מתוכנן להגיע גם למכשירים עם מערכת ההפעלה iOS של אפל ואנדרואיד של גוגל. השירות יושק ב-22 מדינות, כאשר עדיין לא ידוע אם הוא יגיע גם לישראל.