כפר שלם: חוק להסדרת פינוי התושבים עבר בוועדת הפנים

הפיצויים לתושבי השכונה שבדרום-מזרח תל אביב הוסדרו באמצעות הצעת "חוק בינוי ופינוי של אזורי שיקום" ■ הפיצוי לא יפחת ממחירה הממוצע של דירת ארבעה חדרים חדשה במתחם כפר שלם, ששטחה 100 מ"ר

חוק כפר שלם אושר בצהריים (ב') בקריאה ראשונה בוועדת הפנים: הפיצויים לתושבי השכונה שבדרום-מזרח תל אביב הוסדרו באמצעות הצעת "חוק בינוי ופינוי של אזורי שיקום (כפר שלם)", שככל הנראה יגיע היום לקריאה שנייה ושלישית במליאתה האחרונה של הכנסת הנוכחית.

מזה ארבעה עשורים נעשים ניסיונות לפנות את מתחם כפר שלם מיושביו ולבנות במקום שכונת מגורים חדשה. רבים מתושבי כפר שלם יושבים במקום עשרות שנים, והם או הוריהם הגיעו למקום בעידוד ממשלתי. כמה מאות מתושבי המקום פונו בשנות ה-90, וכיום מתגוררות בשכונה כ-700 משפחות.

מנגנון הפיצוי שמתווה החוק החדש - ושעלותו נאמדת במאות מיליוני שקלים - יקנה פיצוי ש"לא יפחת ממחירה הממוצע של דירת ארבעה חדרים חדשה במתחם כפר שלם, ששטחה 100 מ"ר", לשון החוק המוצע. כמו כן, הפיצוי לתושבים הוותיקים בשכונה יגדל ב-2% בשנה.

לחילופין, ניתן לבחור במסלול "בנה ביתך", פינוי שתמורתו מוענקות למפונה זכויות בקרקע ופיצוי כספי לצורך בניית בית במקום הנכס שפינה. יצוין, כי לחלמיש, חברת הדיור הציבורי של עיריית תל-אביב ומשרד השיכון, יש זכויות בנייה להקמת קרוב ל-2,000 יחידות דיור על שטח שכונת כפר שלם.