הפועל ת"א תובעת 1.2 מיליון שקל משחקנה לשעבר אביחי ידין

במועדון טוענים: ידין ניסה במהלך הקיץ להשתחרר בעורמה מחוזהו, ואף התבטא בחריפות באחת הפגישות איתו: "מהיום אתנהג איתכם כמו נאצי, כמו מחבל"

הפועל תל-אביב הגישה היום (ב') למוסד לבוררות של ההתאחדות לכדורגל תביעה בסך 1.2 מיליון שקל נגד שחקנה לשעבר, אביחי ידין, בגין הנזקים הכלכליים והפגיעה בשמה הטוב של הקבוצה, שלטענתה גרם לה הקשר במהלך התנהלותו בקיץ.

ידין, 26, נמכר עם סיום מועד חלון ההעברות של ליגת העל בחודש שעבר למכבי חיפה, אחרי 4 שנים במהלכן שיחק במדי האדומים - וזאת שנה לפני תום החוזה שלו במועדון.

בכתב התביעה שהגישה הפועל תל-אביב נגד השחקן, באמצעות היועץ המשפטי שלה עו"ד עמית פינס, מגוללת הקבוצה את המהלכים שלטענתה ביצע ידין על מנת לעזוב.

לטענת הפועל תל-אביב, טוו ידין וסוכנו, רונן קצב, "מזימה מחושבת להעבירו למכבי תל-אביב, תוך שהם מטעים במכוון את הקבוצה על מנת לשחררו בנזיד עדשים".

בהפועל תל-אביב מציינים כי באחת הפגישות שנערכו עם ידין, לאחר שהשחקן חזר על דרישתו לשחרור מיידי מן הקבוצה תמורת סכום נמוך ומבלי שהציג קבוצה קולטת, "הובהר לו כי אופציה של שחרור ללא קבוצה קולטת איננה עומדת על הפרק, וכי האפשרויות העומדות בפניו הינן: שחרור לקבוצה אחרת בכפוף לקיומה של הצעה קונקרטית ומגובשת אשר תהיה מקובלת על הקבוצה, חתימה על הסכם ארוך-טווח או מיצוי החוזה הנוכחי עד לסיום העונה, אז יהיה שחקן חופשי".

בהפועל אומרים כי בתגובה לדברים אלה, "איבד ידין את קור-רוחו והשמיע את הדברים הבאים: 'מהיום אני אתנהג אתכם כמו נאצי, אני אהרוס לכם את הקבוצה, אני אהיה כמו ערבי, כמו מחבל'".

בפגישה אחרת נרמז להפועל תל-אביב כי "אם המועדון לא ייכנע לדרישת השחרור המיידי בסכום נמוך, ינקוט השחקן בשורת פעולות אשר יזיקו לה במובן המקצועי".

יש לציין כי מוקדם יותר הקיץ הגיש השחקן עצמו תביעת בוררות נגד הפועל תל-אביב, בה דרש לשחררו מהחוזה שלו, עקב הפרות הסכם שנגרמו לו לטענתו, כולל אי-יציאה למחנה האימון של הקבוצה והחלטה להושיבו ביציע במהלך משחקים.

בהפועל אמרו כי למרות רצונו של השחקן לעבור למכבי תל-אביב, אותו הוא דאג להבהיר, "למועדון לא נותרה ברירה אלא לפעול להקטנת נזקיו ולהעברתו המיידית של השחקן הסורר (למכבי חיפה), שכל יום נוסף שעבר ובו נקשר שמו של השחקן לשמה של הקבוצה הסב לה נזקים אדירים, הן באופן ישיר והן באופן עקיף".

בהפועל מציינים כי השחקן נמכר למכבי חיפה "בתמורה לדמי העברה נמוכים משמעותית מדמי ההעברה אותם יכולה הייתה הקבוצה לקבל עבורו".