המשטרה נגד ארגוני הפשיעה: עשרות עצורים באילת ובב"ש

(עדכון) - לחשודים מיוחסות עבירות של רצח, ניסיון רצח, סחיטה, הימורים, הלבנת הון, עבירות מס ואלימות

עוד ארגון פשיעה נתפס ברשת היאחב"ל ורשות המסים: הבוקר (ג'), לאחר חודשים רבים של חקירה סמויה ומורכבת בהובלת יאחב"ל להב 433, בשיתוף-פעולה עם יחידת יהלום ברשות המסים, נעצרו כ-30 עצורים החשודים בניהול ובחברות בארגון פשיעה שפעל באילת.

לחשודים מיוחסות עבירות של רצח, ניסיון רצח, סחיטה, הימורים, הלבנת הון, עבירות מס ואלימות.

במקביל, היום בשעות הבוקר המוקדמות פשטו חוקרי יחידת יהלום ובלשי היחידה המרכזית של מרחב נגב על בתיהם ובתי העסק של עשרות חשודים הקשורים לארגוני פשיעה בעיר באר-שבע, וביצעו חיפושים ומעצרים.

זאת, בתום חקירה סמויה כנגד החשודים, שבמסגרתה נאספו ראיות הקושרות אותם לכאורה ברובד פשיעה חמורה בעיר באר-שבע ובמעורבות בעבירות של ניסיונות לרצח, סחיטה באיומים, אלימות חמורה, הצתות, עבירות מס והלבנת הון. החשודים יובאו היום להארכת מעצר בבית המשפט השלום בבאר-שבע.

הדיונים בהארכת מעצרם של החשודים באילת יתקיימו היום ומחר (ד') בבית משפט השלום בראשון-לציון.

על הפרשה הוטל צו איסור פרסום, האוסר לפרסם כל פרט מפרטי החקירה למעט עצם המעצרים, מקומם והחשדות המיוחסות לעצורים וכן כל פרט בנוגע לחשודים/מעורבים או שעלול לזהותם.

מבצע זה הינו חלק מהמאבק בפשיעה המאורגנת תוך שימוש בכלים כלכליים. משפחות וארגוני הפשע הפועלים בישראל נמצאים זה מכבר על הכוונת של הרשויות הכלכליות במדינה.

4 גופי האכיפה - המשטרה, הפרקליטות, הרשות להלבנת הון ורשות המסים - הכריזו לפני מספר שנים על מאבק משותף בפשיעה המאורגנת, והתוצאות החלקיות של המאבק הזה נראות בבתי המשפט - בהגשת כתבי אישום בגין מעשים פליליים נגד ארגוני הפשיעה.