תתכוננו: בחודשים הקרובים יתחיל כאן מצעד של סלבריטאים מחו"ל

מאחורי כמעט כל כוכב הוליוודי שיגיע לכאן כדי לקדם קמפיין יעמוד דין שטרן, הנציג של חברת Platinum Rye שמשדכת בין לקוחות גדולים לטאלנטים בינלאומיים

גבירותיי ורבותיי! הוציאו מהמרתף את השטיחים האדומים, צלצלו ליחצ"ני האופנה המקורבים אליכם, הזמינו מהם את שמלות הנשף ואת חליפות הטוקסידו ומהרו לקבוע תור אצל מיקי בוגנים לאיפור ועיצוב שיער. דין שטרן איז אין דה טאון ומתעתד לפזר כאן אבק כוכבים שטרם נראה כמותו.

אם הכול ילך כמתוכנן, בחודשים הקרובים יתחיל כאן מצעד מרשים של כוכבים, מהשפיץ של השפיץ של הוליווד, תעשיית האופנה הבינלאומית, העסקים והלייף-סטייל, והברנז'ה לא תחזור להיות מה שהייתה.

כדי להבין במה מדובר צריך קודם להכיר את הנפש הפועלת מאחורי ההבטחות הללו: דין שטרן, פנים חדשות-ישנות בתעשיית הגלאם המקומית. בנם של אשת יחסי הציבור רונית שטרן (שטרן-אריאלי) ומייקל שטרן, לשעבר ממפיקי האירועים הבולטים בארץ, חי ועבד ב-13 השנים האחרונות בניו-יורק, ועכשיו הוא שב לישראל עם ביזנס חדש, תחת מטריית החברה המשותפת לו ולאביו - שטרן גלובל גרופ.

אפשר "להריח" משטרן את הניחוח הבינלאומי הנודף מאנשי עסקים מדאון טאון מנהטן. משב רוח מרענן, אם כי קשה לעיכול בתחילה. קל לנו יותר להתחבר לאנשי התעשייה הישראלים, יוצאי הסיירות קצרי הדיבור, בעלי הבלורית המרושלת והלבוש הבלתי מחייב. שטרן חריג בנוף המקומי מבחינה זו, והשנים בגלות הפוליטיקלי קורקט האמריקנית עשו את שלהן. חולצת כותנה לבנה מכופתרת, משקפיי ריי באן, גוף אתלטי ולחיצת יד של בנקאים שווייצריים. גוד מורנינג אמריקה. במזוודת הג'יימס בונד המטאפורית שלו, הוא מביא את הנציגות הישראלית של חברת Platinum Rye האמריקנית, שבאמצעותה הוא מתכנן לשנות את שוק הטאלנטים, הייצוג, הפרזנטורים, יחסי הציבור והפרסום.

"לטאלנטים הבינלאומיים יש שכבה של מנהלים שאחראים לאינטרסים שלהם. אבל אין אף אחד שדואג לאינטרסים של הקליינטים, אלה ששוכרים את שירותי הטאלנטים", הוא מסביר, "אין בעצם מי שדואג להביא את הטאלנט הכי טוב והכי מתאים, בסכום הכי טוב, ולוודא שממקסמים את יכולותיו עבור החברה. בארץ רגילים בעיקר לטאלנטים שעושים פרסומות או משמשים כפרזנטורים ביחסי ציבור, אבל בפלטיניום ריי משתמשים בטאלנטים במגוון רחב יותר של דברים, כמו בסטארט-אפים, שימוש בזכויות יוצרים של מוזיקה, הפעלת טוויטים של טאלנטים על מוצרים, פרודקט פלייסמנט ואפילו הופעות באירועים וחתונות. זה ממש ואן סטופ שופ בכל מה שקשור לטאלנטים בינלאומיים".

פלטיניום ריי הוקמה בשנת 1998 והפכה למובילה בעולם מבחינת שיווק חווייתי באמצעות ייצוג טאלנטים. עם לקוחותיה נמנים בין היתר פפסי, ויזה, מיקרוסופט, לקוסט, הילטון, פרוקטר אנד גמבל ודולצ'ה וגבאנה, והיא עובדת עם יותר מ-6,000 טאלנטים בינלאומיים.

- איזה פרויקטים של החברה מוכרים לנו?

"ג'יי זי, שנכנס כשותף בסטארט-אפ של פרוקטר אנד גמבל ודורסל ("פאואר מט", טכנולוגיה ישראלית שדורסל מושקעת בה - ח"ב) כמשקיע וכפניה של החברה. או מרצדס, שגייסו לקמפיין שלהם את כריסטינה אגילרה והפכו אותה לפנים של דגם A class. אגילרה גם כתבה שיר לקמפיין ובאה לאירוע ההשקה. זאת דוגמה לעסקאות חבילה שהחברה סוגרת".

- אם אתם מייצגים את האינטרסים של הלקוחות ולא של הטאלנטים, מה היתרון היחסי שלכם?

"היתרון היחסי שלי הוא שיש לי כוח מול הטאלנטים. זה עניין של נפח. החברה סוגרת מאות דילים בשנה, ולכן זה אטרקטיבי מאוד עבור הטאלנטים. למשל, סגרנו לאשטון קוצ'ר אירועים בברזיל ובמוסקבה, ולכן הוא מעדיף לעבוד איתנו. מה גם שאחרי שהבאנו לו כמה דילים טובים, באירוע הבא נקבל ממנו מחיר הרבה יותר טוב, ודאי לעומת חברה שתנסה להביא אותו באופן עצמאי. החוזים שאנחנו עורכים חוסכים ללקוחות את ההתעסקות והכאב ראש.

"בארץ אנשים אוהבים לומר 'אתה רוצה את אשטון קוצ'ר? אני מכיר את הדודה שלו ואת אחיו', ויכול להיות שהעסקה תיסגר, אבל כל אחד יגזור קופון בדרך, המחיר יעלה, וזה ייקח המון זמן, כי הוא והמנהלים שלו לא מכירים כל גוף שרוצה לעבוד איתו".

*** הראיון המלא פורסם במגזין פירמה