עד 15% קיצוץ בשכר עובדי ערוץ 10 - כולל טאלנטים

הוראת הדירקטוריון הייתה שלא לפטר עובדים או להוריד תוכניות, אך תקציבי ההפקות יקוצצו ■ ועד העובדים מתנגד למהלך ומתכנן להגיש תוכנית אלטרנטיבית לצמצומים ■ לפי הנתונים, לערוץ 10 יש בור תקציבי של 20 מיליון שקל

דירקטוריון ערוץ 10 החליט אתמול (ב') על שורה נוספת של קיצוצים בערוץ. ל"גלובס" נודע כי בישיבה בת 4 שעות שהתקיימה אתמול הוחלט לערוך קיצוץ רוחבי בשכר העובדים, שינוע בין 5% ל-15%, באופן דיפרנציאלי.

בפני הדירקטוריון הונחה תמונת מצב לפיה יש לחברה בור תקציבי של 20 מיליון שקל.

למרות שבערוץ אומרים כי הקיצוץ יתקיים בשיתוף עם ועד העובדים של הערוץ, גורמים בוועד כבר הבהירו כי יתנגדו למהלך ויציעו תוכנית חלופית לשיפור תנאי העובדים.

הוראת הדירקטוריון שהובל על-ידי נציגיו של בעל המניות רון לאודר, מיכל גרייבסקי ויו"ר הדירקטוריון אבי בלשניקוב, הייתה שלא לפטר עובדים בשלב זה ולא להוריד תוכניות מהמסך. עם זאת, צפויים קיצוצים בהפקות עצמן והגבלת שימוש במשאבים. על-פי ההערכות גם יופסקו הטבות לעובדים הבכירים.

תוכנית הקיצוצים הזו מצטרפת לגל קיצוצי מאסיבי יותר שעליו הוכרז באתר האינטרנט של ערוץ 10, נענע10. לפני כשבועיים הושלמה רכישת 50% ממניות האתר על-ידי חברת JCS של רון לאודר, ובעקבותיה הוחלט על צעדים דרמטיים של הפחתה בעליות ובכללם פיטורי עובדים, הורדת שכר משמעותיות וביטול הטבות לעובדים.

גורם בוועד העובדים אמר היום (ג') ל"גלובס" כי הוועד, המגובה על-ידי ההסתדרות, צפוי להתנגד בתוקף לתוכנית הקיצוצים. "כמי שהיו שותפים בכירים במאבק להצלת ערוץ 10, לא נסכים לפגיעה נוספת בתנאי השכר של העובדים, לאחר שזה כבר קוצץ ב-2009 ולא הושב לקדמותו בניגוד להבטחות", אמר אותו גורם.

לדבריו, "בכוונת העובדים להגיש להנהלה תוכנית חלופית שכוללת מחוות כספיות לעובדי הערוץ, כמו קרנות השתלמות, הצמדת השכר למדד ותוספות שכר לעובדים שמרוויחים פחות מהשכר הממוצע במשק. אנחנו משוכנעים כי הדיאלוג הענייני והפורה עם ההנהלה ימשך כפי שהיה עד כה".

מערוץ 10 טרם נמסרה תגובה.

שנה בלי "הישרדות"

בשעות הצהריים הגיעו הנהלת ערוץ 10 ונציגיו של לאודר אל ועדת פקידי האוצר שאמורה לאשר פריסת חובות הערוץ, העומדים על 60 מיליון שקל, על פני 5 שנים.

על-פי ההערכה, המלצת הפקידים אמורה לכלול דרישה לתוכנית התייעלות וערבויות של לאודר לעמידה בתוכנית העסקית שהוא מציע.

הוועדה, הכוללת גם את מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אמורה להמליץ גם על שינוי בהרכב בעלי המניות של הערוץ. לאודר צפוי להזרים כ-15 מיליון דולר משלו, במקרה שהממשלה תסייע לערוץ.

בערוץ 10, כמו בשוק הטלוויזיה המסחרית כולו, מצפים לשנה קשה במהלך 2013 ולהאטה, בין היתר בשל העובדה שבשנה הקרובה, כבר ברור לנוכח הסכסוך המשפטי מול רשת שהתוכנית "הישרדות" לא תשודר במהלך השנה הבאה.