אם אלופת אירופה ואלופת העולם לא משודרת בטלוויזיה...

המצב הכלכלי הקשה בשוק התקשורת הספרדי הביא לכך שהמשחק של נבחרת הכדורגל מול בלארוס במוקדמות מונדיאל 2014 שודר רק ברדיו

ההתמודדות הכי מסקרנת הערב (ג') במסגרת משחקי מוקדמות מונדיאל 2014 תפגיש בין הנבחרות של ספרד וצרפת (21:00). המשחק הזה היה מספיק אטרקטיבי על מנת שזכייני השידור בספרד ירכשו אותו לשידור - מה שבלתי אפשרי להגיד על המשחק הקודם של אלופת אירופה ואלופת העולם במסגרת מוקדמות הגביע העולמי.

הניצחון של הספרדים על בלארוס ביום שישי האחרון (0-4) לא שודר באף תחנת טלוויזיה בספרד, וזה למעשה היה משחק הנבחרת הראשון מאז 1981 שלא שודר כלל במדינה.

הסיבה: גופי השידור סירבו לרכוש מחברת השיווק האירופית ספורטפייב את הזכויות. בתחילה, דרשה ספורטפייב מרשתות הטלוויזיה סכום של 3 מיליון אירו עבור השידור. גם לאחר שהסכימה ספורטפייב להתגמש שעות אחדות לפני שריקת הפתיחה למשחק למחיר של 800 אלף אירו - ערוצי הטלוויזיה בספרד, שנמצאים במצב כלכלי קשה במיוחד, לא עטו על המציאה.

אפילו שידור רדיו אותנטי מהמגרש בבלארוס לא קיבלו הספרדים: שדרי הרדיו שהגיעו לבלארוס שידרו את המשחק מבתי המלון בהם שהו, מתוך רצון לחסוך 25 אלף אירו עלות זכויות הרדיו של ההתמודדות.

המצב הקשה של שוק התקשורת בספרד הוביל בשבועות האחרונים לפגיעות נוספות בתחום שידורי הספורט, לאחר שבליגה הספרדית בכדורסל, שנחשבת לעשירה ביבשת - נאלצו הקבוצות לחתום על הסכם שידורים עם הערוץ הממלכתי ‏‏TVE‏, לפיו תשודר הליגה בחינם.