ארה"ב: מדד המחירים עלה ב-0.6%; נתון חיובי בשוק הנדל"ן

מדובר בעלייה חדה מעט יותר מהציפיות, שעמדו על עלייה של 0.5% ■ השכר, מנגד, נפל בספטמבר ב-0.3% ■ מדד התפוקה התעשייתית עלה בספטמבר ב-0.4% ■ בטחון הקבלנים בשיא של 6 שנים

מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה בחודש ספטמבר ב-0.6%, בעיקר עקב מחירי הדלק הגבוהים, כך פרסם היום (ג') משרד העבודה האמריקני. מדובר בעלייה חדה מעט יותר מהציפיות, שעמדו על עלייה של 0.5%.

מדד הליבה, המודד את עליית יוקר המחיה ללא מחירי המזון והאנרגיה והמשקף טוב יותר את מגמת האינפלציה, עלה ב-0.1%, זה החודש השלישי ברציפות. השכר, מנגד, נפל בספטמבר ב-0.3%.

ב-12 החודשים האחרונים עלו המחירים לצרכן ב-2%, לעומת הנתון כפי שהשתקף בחודש אוגוסט - 1.7%. גם מדד הליבה עלה ב-12 החודשים האחרונים ב-2%, לעומת 1.9% בחודש אוגוסט.

שיא של 6 שנים בבטחון הקבלנים

מדד בטחון הקבלנים עלה בחודש אוקטובר לשיא של שש שנים , במה שנראה כאינדיקציה להתאוששות סקטור הנדל"ן בארה"ב. המדד עלה בנקודה אחת ל-41 נקודות, מה שמהווה את הקריאה הגבוהה ביותר מאז יוני 2006.

גם מדד התפוקה התעשייתית עלה בספטמבר ב-0.4% לאחר ירידה חדה של 1.4% בחודש אוגוסט, כך הודיע היום הפדרל ריזרב. מדובר בעלייה חדה יותר מכפי שהיה צפוי - 0.2%. בכל הרבעון השלישי ירדה התפוקה ב-0.4% בשיעור שנתי.