מניות הביטוח בנסיקה; שלמה אליהו כבר ברווח על עסקת מגדל

מגדל הוסיפה במהלך היום כ-6% לערכה, בהמשך לעלייה של כ-5% שרשמה אתמול‎‎ ■ הודיעה כי היא בוחנת אפשרות לקליטת תיק הביטוח הכללי (הביטוח האלמנטרי) של אליהו חברה לביטוח‏

‎‎מניות הביטוח המשיכו היום בנסיקתן, ומי שהובילה את העליות היא מגדל, שהוסיפה במהלך היום כ-6% לערכה, בהמשך לעלייה של כ-5% שרשמה אתמול. בעקבות העליות החדות ביומיים האחרונים עומד שווי החברה על כ-5.2 מיליארד שקל - מעל לשווי שמשקפת לה עסקת הענק לרכישת השליטה בה על ידי שלמה אליהו (שעומד על כ-5.1 מיליארד שקל).

‏‏בתחילת השנה אליהו חתם עם ג'נרלי האיטלקית על הסכם לרכישת השליטה ממגדל לפי שווי של כ-6.05 מיליארד שקל. אולם בעקבות צניחה בערך חברות הביטוח בבורסה (מגדל אף נסחרה לפי שווי הנמוך במידה ניכרת מ-4 מיליארד שקל), הוא הצליח להביא בחודש שעבר לעדכון ההסכם והורדת מחיר העסקה.

‏‏הזינוק האחרון בשווי מגדל מחזק את הציפיות להשלמת העסקה המדוברת בקרוב. על רקע זה הודיעה היום מגדל, כי היא בוחנת את אפשרות קליטת תיק הביטוח הכללי (הביטוח האלמנטרי) של אליהו חברה לביטוח, וזאת רק בנוגע לפוליסות החדשות שיימכרו החל מ-2013.

‏‏בחברה מציינים היום, כי לפי שעה "טרם גובשו והושלמו תנאי ההתקשרות לקליטה כאמור, וצפוי שיסוכמו לאחר השלמת עסקת העברת השליטה ויהיו כפופים לקבלת כל האישורים על פי דין. לפיכך, אין כל ודאות בשלב זה כי המהלך יושלם". אליהו מתכנן להשתמש בתגמולים שיקבל ממגדל, עבור תיק הביטוח הכללי של אליהו ביטוח, כאחד המקורות לתשלום לג'נרלי.

‏‏בדומה למניית מגדל גם יתר מניות חברות הביטוח זינקו היום, ולמעשה נהנות מסנטימנט חיובי ביותר מאז אוגוסט. כך, מניית כלל ביטוח טיפסה במהלך היום בכ-5.3% בהמשך לעלייה של כ-8% אתמול; מניית הראל הוסיפה כ-4.4% לאחר שאתמול נסקה ביותר מ-7%; ומניית הפניקס עלתה ב-5% לאחר שטיפסה אתמול ביותר מ-5%.