שלמה אליהו קיבל הצעות למכור חלק ממניות לאומי - וסירב

הרוכש של מגדל מג'נרלי קיבל אתמול הצעות למכור חבילת מניות בלאומי, בו הוא מחזיק ב-9.59% מהון המניות, אך סירב לעת עתה בשל אמונה כי המניות שוות יותר מהשווי הנוכחי

שלמה אליהו ממשיך במאמציו לממצוא מקורות מימון לעסקת רכישת חברת הביטוח מגדל מג'נרלי. בעקבות ההתאוששות בשבועות האחרונים בסקטור הפיננסים בבורסה, קיבלה קבוצת אליהו בתום יום המסחר אתמול (ג') פניות ממספר גורמים בשוק ההון למכור חלק ממניות לאומי שברשותה (9.59%).

על-פי הערכות, ברוקרים פנו למוסדיים ומשקיעים מקומיים וזרים. אליהו רצה למכור כ-900 מיליון שקל במניות, אך ההזמנות שיקפו הנחה של כמה אחוזים על מחיר השוק ואליהו ויתר לפי שעה.

מקבוצת אליהו נמסר בתגובה כי "הקבוצה שקלה את ההצעה על מנת להקל על ההליכים הפרוצדורלים הקשורים לרכישת גרעין השליטה במגדל. לאחר בחינת ההצעות שהתקבלו הוחלט בשלב זה שלא להענות וזאת מתוך הערכה ששווין של המניות גבוה יותר".

נזכיר כי בתחילת ספטמבר חתם אליהו על מתווה חדש לרכישת מגדל, שבמסגרתו הוא וג'נרלי, בעלת השליטה הנוכחית והוותיקה במגדל, סיכמו על מחיר של 3.55 מיליארד שקל עבור 69.1% ממניות מגדל. עסקה זו משקפת למגדל שווי של קצת יותר מ-5.1 מיליארד שקל, לעומת שווי של כ-6.05 מיליארד שקל שעליו סיכמו הצדדים במתווה המקורי לעסקה (מחודש מארס השנה).