משחק פשוט: Qliqi מכוונת למשחקים במכשירי סלולר בסיסיים

בזמן שכולם עסוקים בפיתוחים לסמארטפונים, הפלטפורמה של Qliqi מאפשרת להריץ ממקום אחד מגוון גדול של משחקים דרך ענן מחשוב. המשתמש מוריד פעם אחת את האפליקציה ומגיע לסדרה של משחקי קז'ואל

כשכולם מסביבנו מסתובבים עם גלקסי, אייפון או סמארטפון אחר, קצת קשה לתפוס שמציאות כזו לא ממש קיימת במדינות אחרות בעולם. בברזיל, מקסיקו או במדינות מתפתחות אחרות, דווקא המכשירים הפשוטים - אלה ששימשו אותנו בעבר הלא רחוק - הם אלה שנותרו פופולריים.

הפוטנציאל בשווקים המתפתחים הוא זה שדוחף את יצרנית המשחקים החברתיים Qliqi, שהקימו גל זוהר ורני רימון ב-2010, לנצל את המומנטום. הם אמנם עוסקים באותו שוק עם ענקיות כמו זינגה, אבל גילו פוטנציאל דווקא במקומות הלא שגרתיים.

"תחום המשחקים החברתיים לסלולר מאוד צפוף ותחרותי", אומר זוהר. "אבל זיהינו שווקים פחות צפופים כמו ברזיל, תאילנד או הודו ויש שם הזדמנות לכניסה דרך הפלטפורמה שלנו. השווקים האלה פחות תחרותיים, ולכן אנחנו יכולים להיכנס אליהם ולהפוך לחזקים ודומיננטיים. כשהשווקים האלה ישתנו ויזרום אליהם יותר כסף, אנחנו כבר נהיה מבוססים שם", מסביר זוהר את הפוטנציאל הכלכלי.

הפלטפורמה של Qliqi מאפשרת להריץ ממקום אחד מגוון גדול של משחקים דרך ענן מחשוב. המשתמש מוריד פעם אחת את האפליקציה ומגיע לסדרה של משחקי קז'ואל. הפלטפורמה רצה על מכשירי נוקיה פשוטים ומערכות ההפעלה של בלקברי ואנדרואיד.

החברה יצאה בגרסת בטא בפברואר ומאז רשמה מעל ל-2 מיליון הורדות.

"הבשורה שלנו היא בגישה - גם מבחינה מוצרית וגם מבחינת שיווקית. אנחנו ניגשים מהכיוון של שווקים מתפתחים ומגיעים לשוק מלמטה כי מדובר בפלטפורמות הפחות נוצצות", אומר זוהר. זוהר מגיע מעולם הפיתוח העסקי ועבד בעבר בחברת אורידיאן שנמכרה ל-Ybrant, בעוד שרימון מגיע עם ניסיון בפיתוח משחקים ובין היתר היה מהעובדים הראשונים של זרוע הדיגיטל של זכיינית ערוץ 2 קשת.

בחברה אמנם לא רואים דמיון, אבל הכיוון ש-Qliqi הלכה עליו מזכיר חברה ישראלית אחרת בשם Snaptu, שפיתחה אפליקציה שמאפשרת גישה נוחה לרשתות חברתיות עבור מכשירים פשוטים. העובדה שפנתה לשוק שלא זכה לאור הזרקורים של מפתחי האפליקציות הביאה אותו בסופו של דבר לרדאר של מארק צוקרברג, ופייסבוק החליטה לרכוש אותה ב-60-70 מיליון דולר.

זוהר מסביר כי הפלטפורמה של Qliqi מאפשרת לפתח משחק למכשיר אחד ואז להתאים בקלות לכל יתר המכשירים ומערכות ההפעלה הנתמכות.

מלבד תמיכה במגוון רחב של מכשירים, הפתרון של Qliqi מאפשר גם הוספת רכיבים חברתיים למשחקים בקלות כמו אינטגרציה לפייסבוק (כמו שיתוף תוצאות או הזמנת חברים), קיום תחרויות שונות, מטבע וירטואלי לרכישת פריטים בתוך המשחקים ועוד.

- מה המודל העסקי?

הכנסות מפרסום ומכירת פריטים וירטואליים בתוך המשחקים.

- מה משמעות השם?

שם קליט שמתאים לקונוטציה שאנחנו רוצים להעביר.